برای طراحی بنر مختلف باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ طراحی بنر برای مشاغل چه ضرورتی دارد؟ بنرها برای معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار طراحی می‌شوند. بنرها باید ساده باشند و در عین حال بتوانند مفهوم مورد نظر شما را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکات مهمی در زمینه طراحی بنر بیشتر آشنا کنیم و به معرفی برخی از ابزارهای آنلاین و نرم افزارهای گرافیکی برای طراحی بنر بپردازیم؛ پس با ما تا انتهای این مطلب از طرح پیچ همراه باشید.

اهمیت طراحی بنر

یکی از ابزارهای تبلیغاتی مؤثری که امروزه اکثر کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند، بنر تبلیغاتی است. از بنرهای تبلیغاتی به منظور انتقال پیامی هدفمند به مخاطب استفاده می‌شود. این بنرها شامل مجموعه‌ای از تصاویر، لوگو و نوشته‌ها هستند که در اماکن عمومی نصب می‌شوند و یا در وب‌سایت‌های مختلف برای تبلیغات قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که در گذشته محدودیت‌های زیادی برای چاپ بنرها وجود داشت اما در حال حاضر با پیشرفت صنعت چاپ و استفاده از چاپگرها جوهرافشان دیگر محدودیتی در زمینه انتخاب رنگ و تصویر نخواهید داشت.

بنرهای تبلیغاتی فقط در اماکن عمومی مانند خیابان‌ها یا مراکز پرتردد نصب نمی‌شوند؛ بلکه از آن‌ها برای تبلیغات در اینترنت هم استفاده می‌شود به نحوی که شما برای انجام تبلیغات آنلاین در سایت‌های مختلف به یک بنر تبلیغاتی احتیاج دارید. کاربر پس از مشاهده این بنر تبلیغاتی می‌تواند با کلیک کردن بر روی آن به وب‌سایت شما وارد شود؛ بنابراین یکی از مزایای طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی، افزایش ترافیک سایت مربوط به کسب و کارتان است.

نکات مهم در طراحی بنر مشاغل

اگر کسب و کاری دارید و به دنبال راهی برای تبلیغات آن هستید، بنرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر هستند که می‌توانند هدف کسب و کار شما را به مخاطب منتقل کرده و آن‌ها را با خدمات شما بیشتر آشنا کنند. عوامل زیادی در میزان تأثیرگذاری بنرهای تبلیغاتی نقش دارند. در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم در زمینه طراحی بنر مشاغل خواهیم پرداخت.

1.     متن بنرهای تبلیغاتی

از جملاتی در بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید که توجه مخاطب را جلب کند. این کار می‌تواند بنر تبلیغاتی شما را نسبت به بنرهای تبلیغاتی دیگران متمایز کند. در نظر داشته باشید که امروزه تبلیغات نقش بسیار مهمی در افزایش فروش دارد به همین دلیل باید از خلاقیت و نوآوری بیشتری در تبلیغات استفاده کرد تا بنر تبلیغاتی شما در میان انبوهی از تبلیغات کسب و کارهای دیگر دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد. یکی از تفاوت‌های مهم بنر تبلیغاتی با پوسترهای تبلیغاتی تعداد کلماتی هستند که در هر کدام از آن‌ها استفاده می‌شوند. بهتر است در بنرها حداکثر از پانزده تا بیست کلمه استفاده شود؛ زیرا مخاطب در یک نگاه می‌تواند پیام نوشته شما را به راحتی دریافت کند. متن نوشته شده باید ساده و روان باشد. سعی کنید از جملات پرسشی یا جملاتی که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد استفاده کنید.

2.     انتخاب عکس‌های باکیفیت

انتخاب عکس برای طراحی بنر مشاغل نیز یکی از موارد مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. همچنین شما می‌توانید از تصاویر گرافیکی نیز برای بنر خود استفاده کنید. سعی کنید حتی‌الامکان از عکس‌هایی که در اینترنت وجود دارند برای طراحی بنر استفاده نکنید. استفاده از عکس‌های اورجینال که با دوربین‌های حرفه‌ای گرفته شده‌اند می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی بصری بنر تبلیغاتی شما در افزایش اعتماد مخاطبانتان نیز نقش مهمی را ایفا کند.

3.     ترکیب رنگ مناسب

رنگ‌ها نشان‌دهنده احساسات ما هستند بنابراین بهتر است از رنگ‌هایی در طراحی بنرهای خود استفاده کنید که حس خوبی را به مخاطبتان القا می‌کند. البته انتخاب رنگ برای طراحی بنر کار بسیار دشواری است؛ زیرا رنگ‌هایی که در بنر تبلیغاتی شما استفاده می‌شوند باید با لوگوی کسب و کارتان و همین‌طور پیامی که قصد دارید آن را به مخاطب منتقل کنید هماهنگی داشته باشند. یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند به شما در انتخاب رنگ کمک کند، نوع محصولات تولید شده توسط کسب و کار شما است؛ به عنوان مثال استفاده از رنگ سبز برای معرفی محصولات طبیعی و ارگانیک می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. همچنین سعی کنید رنگ پس زمینه را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که نوشته‌ها و لوگوی شرکت شما به خوبی دیده شود.

4.     اندازه بنر تبلیغاتی

اندازه بنر تبلیغاتی باید متناسب با مکانی باشد که قصد دارید آن را در معرض دید افراد قرار دهید. اگر قصد شما از طراحی بنر مشاغل، تبلیغات اینترنتی است باید بدانید که اندازه‌های استانداردی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد بنابراین نباید بنر تبلیغاتی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با این اندازه‌ها همخوانی نداشته باشد.

5.     انتخاب فونت مناسب

فونتی را برای نوشته‌های روی بنر انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. اندازه و نوع فونتی که انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد. برخی از فونت‌ها وقتی در سایزهای بزرگ چاپ می‌شوند، چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. بنابراین سعی کنید از افرادی برای طراحی بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید که تجربه کافی در زمینه چاپ و طراحی بنر را دارند. سادگی یکی از اصول اساسی طراحی بنر است بنابراین تا جایی که امکان دارد سعی کنید در انتخاب نوع فونت نیز سادگی را رعایت کنید.

چگونه یک متن تأثیرگذار برای بنر تبلیغاتی بنویسیم؟

برخی از سؤالات مهمی که قبل از طراحی بنر مشاغل باید جواب قابل قبول برای آن‌ها پیدا کنید این است که قصد شما از تبلیغات و طراحی بنر چیست؟ آیا می‌خواهید محصولات جدید خود را معرفی کنید؟ یا قصد دارید تا مشتریانتان را از تخفیفاتی که برای محصولات یا خدماتتان در نظر گرفته‌اید آگاه کنید؟ پس از این که هدف شما از انجام تبلیغات مشخص شد باید مخاطب هدفتان را پیدا کنید. اطلاعاتی مانند سن و جنسیت مخاطب هدف شما از اهمیت زیادی برای انتخاب بهترین جملات تبلیغاتی برخوردارند.

سعی کنید جملاتی را انتخاب کنید که دارای کمترین کلمات هستند و بهترین شکل ممکن می‌توانند پیام شما را منتقل کنند. یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند به شما در نوشتن متن تبلیغاتی کمک کند این است که خودتان را به جای مخاطب بگذارید. با این کار می‌توانید حدس بزنید که آیا این جملات می‌توانند توجه مخاطبان شما را جلب کنند یا نه؟ در اکثر مواقع استفاده از کلماتی مانند رایگان، مجانی، طلایی، جدید و …باعث جلب ‌توجه افراد می‌شود بنابراین استفاده از این کلمات را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی ابزارهای آنلاین طراحی بنر مشاغل

وب‌سایت‌های بسیاری برای طراحی بنر به صورت آنلاین وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌هایشان یکی از آن‌ها را برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از وب‌سایت‌های معروف در این حوزه خواهیم پرداخت.

  • Bannersnack: این وب‌سایت به شما این امکان رامی‌دهد که به صورت آنلاین و رایگان بنر تبلیغاتی خود را بسازید. امروزه ابزارهای گرافیکی در حال توسعه هستند به گونه‌ای‌ که برای طراحی یک بنر نیازی به یادگیری نرم‌افزارهای پیچیده‌ای مانند فلش وجود ندارد. در این وب‌سایت شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی به سادگی یک بنر تبلیغاتی برای کسب و کارتان طراحی کنید و آن را برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه پشتیبانی از زبان فارسی است البته در نسخه رایگان امکان اضافه کردن فونت وجود ندارد.
  • My banner maker: این وب‌سایت نیز یکی دیگر از ابزارهای ساده و جذاب برای طراحی بنر مشاغل است. شما با استفاده از این برنامه می‌تواند بنرهایی با سایزهای مختلف طراحی کنید بدون آن که با افت کیفیت مواجه شوید. این برنامه ایده‌های مختلفی را برای طراحی بنر به شما پیشنهاد می‌دهد؛ بنابراین اگر ایده خاصی برای طراحی بنر ندارید، این برنامه می‌تواند یک گزینه مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی شما باشد.
  • Snappa: این ابزار آنلاین گرافیکی نیز یکی از برنامه‌های پرطرفدار در زمینه طراحی بنر است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه می‌توان به سرعت بالا، استفاده آسان و دسترسی به برخی از قالب‌های آماده برای طراحی بنرهای تبلیغاتی اشاره کرد.

آشنایی با نرم‌افزارهای پرکاربرد برای طراحی بنر تبلیغاتی

هنوز هم استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی برای طراحی بنر تبلیغاتی طرفداران خاص خودش را دارد. البته بهتر است بدانید که این نرم‌افزارها امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ابزارهای آنلاین طراحی وجود ندارند. به همین دلیل در این بخش تعدادی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای گرافیکی قابل استفاده برای طراحی بنر را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • Banner Design Studio: این نرم‌افزار امکانات زیادی را برای طراحی بنر در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین محیط کاربری آن نسبت به سایر نرم‌افزارهای گرافیکی ساده‌تر است بنابراین با اندکی تمرین می‌توانید از این نرم‌افزار برای طراحی بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  • Easy GIF Animator: به کمک این نرم‌افزار می‌توانید تصاویری با فرمت GIF  برای بنرهای تبلیغاتی کسب و کار خود طراحی کنید.
  • EximiousSoft Banner Maker: دارا بودن بیش از سی افکت خاص برای طراحی بنر از ویژگی‌های این نرم است. محیط کاربری این نرم‌افزار گرافیکی نیز بسیار ساده است به نحوی که می‌توانید به راحتی بنرهای طراحی شده را در آن ویرایش کنید و بنرها و عکس‌هایی با فرمت GIF  بسازید.

سخن پایانی

طراحی بنر مشاغل نقش بسیار مهمی در افزایش مشتریان کسب و کار شما دارد بنابراین سعی کنید با توجه به تمام نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم بهترین بنر تبلیغاتی را برای معرفی خدمات و یا محصولاتتان طراحی کنید. امروزه بنرهای تبلیغاتی تنها در اماکن پر رفت و آمد نصب نمی‌شوند بلکه از آن‌ها برای تبلیغات آنلاین در وب‌سایت‌های مختلف و سبک‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود؛ به همین دلیل باید به گونه‌ای بنرهای تبلیغاتی خود را طراحی کنید که متناسب با مخاطبان هدف شما باشند و در عین سادگی از نظر بصری نیز جذابیت‌های لازم را داشته باشند.

Rate this post

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.