کسب و کارهای مختلف برای آن‌که بتوانند محصولاتشان را به دیگران معرفی کنند نیازمند تبلیغات هستند. روش‌های زیادی برای انجام تبلیغات وجود دارد اما شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید مؤثرترین روش را برای تبلیغات انتخاب کنید زیرا انجام تبلیغات غیراصولی و بی‌فایده فقط باعث هدر رفتن بودجه شما می‌شود به همین دلیل در طرح پیچ تصمیم داریم تا شما را با روش‌های مختلف تبلیغات در دنیای طراحی بیشتر آشنا کنیم.

نقش تبلیغات در دنیای طراحی چیست؟

برای آشنایی با تبلیغات در دنیای گسترده‌ی طراحی بهتر است در ابتدا با مفهوم واژه تبلیغات آشنا شوید. تبلیغات به معنی استفاده از یک تکنیک مؤثر برای معرفی محصولات، خدمات و ایده‌ها است. شما با کمک تبلیغات، اطلاعاتی از برند و نوع کسب و کارتان را به مشتریان احتمالی ارائه می‌کنید پس هر چه قدر تبلیغات شما هوشمندانه و خلاقانه‌تر باشد، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. یکی از نکات مهمی که در هنگام تبلیغات باید آن را مدنظر قرار دهید، همراه کردن احساسات با اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه فعالیت کسب و کارتان است زیرا با برانگیختن احساسات افراد، بیشتر در ذهن آن‌ها باقی می‌مانید.

کسب و کارهای مختلف اهداف متفاوتی را برای انجام تبلیغات در دنیای طراحی دنبال می‌کنند به همین دلیل قبل از هر کاری باید هدفتان را از انجام تبلیغات مشخص کنید. آیا می‌خواهید محصولات جدیدتان را به مردم معرفی کنید؟ یا به دنبال راهی برای جلب اعتماد مردم نسبت به برندتان هستید؟ برخی از اهدافی که می‌توانید با استفاده از تبلیغات به آن‌ها برسید عبارت‌اند از:

  • معرفی محصولات جدیدی که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند.
  • آگاه کردن دیگران و تلاش برای معرفی برند کسب و کارتان
  • جذب مشتریان جدید
  • به دست آوردن سهمی از بازارهای بین‌المللی
  • اعتبار بخشیدن به برندتان از طریق تبلیغات

اما نقش طراحان گرافیک در تبلیغات چیست؟ بهتر است بدانید که طراحان و گرافیست‌هایی که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند علاوه بر دانش فنی، اطلاعات زیادی در زمینه بازاریابی نیز دارند و می‌توانند به خوبی با توجه به هدفی که از طریق تبلیغات به دنبال آن هستید، به شما در این زمینه کمک کنند. برخی از فعالیت‌های اصلی طراحان تبلیغاتی عبارت است از:

  • طراحی آگهی‌های تبلیغاتی در مجلات، روزنامه‌ها
  • طراحی پوستر، بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی
  • طراحی اینفوگرافیک
  • طراحی بروشورهای چاپی و دیجیتالی
  • ساخت و طراحی قالب‌های گرافیکی قابل استفاده در خبرنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

یک طرح تبلیغاتی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

طرح‌های تبلیغاتی باید بتوانند با اکثریت افراد جامعه ارتباط برقرار کنند. ایجاد ارتباط بصری با تبلیغات می‌تواند تأثیر زیادی در جذب مشتری و به دنبال آن فروش بیشتری را به همراه داشته باشد. یک طرح تبلیغاتی ایده آل باید دارای سه ویژگی اصلی ایده پردازی، جذابیت و نوآوری باشد.

  • ایده پردازی: ایده پردازی اولین گام در ایجاد یک طرح تبلیغاتی است. منظور از ایده پردازی، اندیشه و تفکر گرافیستی است که می‌خواهد با استفاده از ابزار مختلفی مانند المان‌های گرافیکی یک طرح تبلیغاتی را برای کسب و کار شما طراحی کند. او باید بتواند به خوبی اجزای مختلف را با توجه به ایده‌هایی که در ذهنش دارد، در کنار یکدیگر قرار دهد. در نهایت باید ایده‌هایش را به نحوی اجرایی کند که مخاطب با آن به راحتی ارتباط برقرار کند.
  • نوآوری: کپی‌برداری از طرح‌های تبلیغاتی مشابه می‌تواند آسیب زیادی به اعتبار برند شما وارد کند؛ بنابراین باید یک محتوای جدید و خلاقانه را برای تبلیغات پیدا کنید. خلاقیت یک گرافیست نشان‌دهنده مهارت او در این زمینه است. استفاده از طرح‌های تبلیغاتی خلاقانه تأثیرگذاری تبلیغات شما را دوچندان می‌کند در حالی که تبلیغات عجولانه و بدون نوآوری می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد بنابراین باید زمان زیادی را برای طراحی و ساخت تبلیغات صرف کنید.
  • جذابیت: تبلیغات در دنیای طراحی شامل مباحث مختلفی می‌شود اما به جرئت می‌توان گفت که جذابیت در طرح‌های تبلیغاتی یک اصل بسیار مهم است زیرا زمانی مخاطب با تبلیغات شما ارتباط برقرار می‌کند که برای او جذابیت داشته باشد و او را علاقه‌مند کند تا به دنبال اطلاعات بیشتری درباره محصولات یا خدمات ارائه شده از جانب کسب و کارتان باشد. به این نکته توجه داشته باشید که هر سه ویژگی ایده پردازی، نوآوری و جذابیت به یکدیگر وابسته هستند و برای طراحی یک تبلیغات درست و اصولی باید به هر سه مورد توجه کنید.

اهمیت تصاویر در تبلیغات دیجیتالی

یکی از گزینه‌های تبلیغات در دنیای طراحی، تصاویر و طرح‌های گرافیکی بوده که از اهمیت زیادی در تبلیغات دیجیتالی برخوردار است؛ زیرا این تصاویر هستند که در اولین برخورد می‌توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. در صورتی که تصاویر یا طرح‌های گرافیکی جذاب باشند، فرصت مناسبی برای جذب مشتری و فروش بیشتر فراهم خواهد شد. افرادی که در تبلیغات خود از تصاویر منحصر به ‌فردی استفاده می‌کنند یا کسب و کار آن‌ها دارای لوگوی ساده و در عین حال جذاب‌تری است معمولاً بیشتر در ذهن مخاطبانشان باقی می‌مانند. انتخاب تصویر مناسب از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند پیام شما را به شکل غیرمستقیم به مخاطب برساند.

همچنین نباید نقش تصاویر در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام را نادیده گرفت. امروزه بخش زیادی از مردم در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین انتخاب یک تصویر تبلیغاتی جذاب به دیده شدن برند شما کمک زیادی خواهد کرد. افزایش محبوبیت برندتان در فضای مجازی در افزایش ترافیک وب‌سایت شما نیز تاثیر‌گذار خواهد بود زیرا مردم می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره محصولات شما به دست بیاورند؛ بنابراین به همین علت است که به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. در چنین موقعیتی تولید محتوای مفید و کاربردی می‌تواند این افراد را به مشتریان شما تبدیل کند؛ پس هرگز نقش تولید محتوا در افزایش فروش را دست کم نگیرید.

معرفی تعدادی از روش‌های تبلیغاتی رایج در دنیا

در سال‌های اخیر روش‌های مختلفی برای انجام تبلیغات محیطی و تبلیغ در فضای مجازی به وجود آمده است. معرفی تعدادی از روش‌های تبلیغاتی رایج در دنیا تا حد فراوانی می‌تواند تاثیر مثبتی در کسب و کار شما بگذارد. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید آشنایی بیشتری را در این  زمینه به دست بیاورید. با ما همراه باشید.

تبلیغات دیجیتالی

تمام تبلیغاتی که شما در بستر اینترنت مشاهده می‌کنید جزو تبلیغات دیجیتالی هستند. این نوع تبلیغات در دنیای طراحی نیز از معیارهای خاصی برخوردارند، به صورتی که نحوه طراحی تبلیغات در فضای مجازی بسیار متفاوت‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی دیگر است. حتماً تاکنون در سایت‌های مختلف تبلیغات زیادی را مشاهده کرده‌اید؛ این تبلیغات روش‌های بسیار خوبی برای کسب درآمد نیز هستند. روش دیگری به‌نام تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، این روش تبلیغ با استفاده از تولید محتوا در وب‌سایت‌ها به وجود می‌آید. در این شیوه، محتوایی تولید می‌شود که هدف از آن تبلیغ کردن یک برند یا محصول مشخص است. تبلیغات دیجیتالی به سرعت در حال رشد هستند به گونه‌ای که امروزه شما در تمام فضاهای مجازی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و… آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغات در دنیای طراحی است البته امروزه با توجه به رشد چشم‌گیر تبلیغات دیجیتالی دیگر با استقبال زیادی رو به رو نیست اما هنوز هم می‌توان از آن به عنوان یکی از شیوه‌های مؤثر در تبلیغات یاد کرد. تبلیغات چاپی به سه زیرمجموعه تقسیم می‌شود.

  • تبلیغات تناوبی: منظور از تبلیغات تناوبی، چاپ تبلیغات در نشریات مختلف مانند روزنامه‌ها و مجلاتی است که در تاریخ مشخصی منتشر می‌شوند. حتماً تاکنون تبلیغات محصولات مختلف را در مجله‌ها و روزنامه‌ها مشاهده کرده‌اید بهتر است بدانید استفاده از تصاویر و عنوان جذاب در این نوع تبلیغات برای جذب مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • برشور و برگه‌های تبلیغاتی: از بروشورها و برگه‌های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و تشریح اهداف کسب و کارها به مخاطب استفاده می‌شود. بروشورها را می‌توان در محل‌های پر رفت و آمد توزیع کرد یا در داخل صفحات مجلات و روزنامه‌ها قرار داد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بروشورها و برگه‌های تبلیغاتی فضایی است که این نوع تبلیغات برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتتان در اختیار شما می‌گذارد.
  • تبلیغات پستی: تفاوت این روش تبلیغات چاپی با دو روش قبلی در نحوه رساندن تبلیغات به دست مخاطب است. در واقع بروشورها و برگه‌های تبلیغاتی را می‌توانید از طریق پست برای مخاطبانتان ارسال کنید. بهتر است محتوای تبلیغاتی پستی بسیار مفصل‌تر و با جزئیات بیشتری همراه باشد تا توجه افراد را به خود جلب کند. شما می‌توانید از هر تکنیکی که به نظرتان خلاقانه‌تر است در این شیوه تبلیغاتی استفاده کنید.

تبلیغات محیطی

به هر گونه تبلیغی که در محیط پیرامونتان مشاهده می‌کنید مانند بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوس و… تبلیغات محیطی گفته می‌شود. این شیوه تبلیغات در دنیای طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باید به گونه‌ای طراحی شوند که در یک نگاه پیام شما را به مخاطب برسانند و همچنین در میان انبوهی از تبلیغات دیگر دیده شوند. تبلیغاتی که بر روی تلویزیون‌های بزرگ در بزرگراه‌ها و میدان‌های اصلی شهر به نمایش درمی‌آیند نیز جزو تبلیغات محیطی هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغات محیطی باید رنگی و پر زرق و برق باشند. همچنین سعی کنید از طرح‌های گرافیکی یا عکس‌هایی استفاده کنید که به خوبی منتقل‌کننده پیام شما باشند و در انتها شعارهای تبلیغاتی‌ای را انتخاب ‌می‌کنید بیش‌تر از شش کلمه نباشند تا مخاطب زمان کافی برای خواندن آن داشته باشد.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بیان شده می‌توان نتیجه گرفت که تبلیغات در دنیای طراحی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. امروزه تبلیغات تنها محدود به تبلیغات در روزنامه، مجله و تلویزیون نمی‌شود بلکه تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا تبلیغات دیجیتالی تأثیرگذاری بیشتری دارند. همچنین به سه اصل مهم ایده پردازی، خلاقیت و جذابیت در تمام روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات محیطی، چاپی و تبلیغات دیجیتال باید توجه شود تا بتوان بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کرد.

Rate this post

    2 دیدگاه

  1. Hey there, I just found your site, quick question…

    My name’s Eric, I found tarhpich.ir after doing a quick search – you showed up near the top of the rankings, so whatever you’re doing for SEO, looks like it’s working well.

    So here’s my question – what happens AFTER someone lands on your site? Anything?

    Research tells us at least 70% of the people who find your site, after a quick once-over, they disappear… forever.

    That means that all the work and effort you put into getting them to show up, goes down the tubes.

    Why would you want all that good work – and the great site you’ve built – go to waste?

    Because the odds are they’ll just skip over calling or even grabbing their phone, leaving you high and dry.

    But here’s a thought… what if you could make it super-simple for someone to raise their hand, say, “okay, let’s talk” without requiring them to even pull their cell phone from their pocket?

    You can – thanks to revolutionary new software that can literally make that first call happen NOW.

    Talk With Web Visitor is a software widget that sits on your site, ready and waiting to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It lets you know IMMEDIATELY – so that you can talk to that lead while they’re still there at your site.

    You know, strike when the iron’s hot!

    to try out a Live Demo with Talk With Web Visitor now to see exactly how it works.

    When targeting leads, you HAVE to act fast – the difference between contacting someone within 5 minutes versus 30 minutes later is huge – like 100 times better!

    That’s why you should check out our new SMS Text With Lead feature as well… once you’ve captured the phone number of the website visitor, you can automatically kick off a text message (SMS) conversation with them.

    Imagine how powerful this could be – even if they don’t take you up on your offer immediately, you can stay in touch with them using text messages to make new offers, provide links to great content, and build your credibility.

    Just this alone could be a game changer to make your website even more effective.

    Strike when the iron’s hot!

    to learn more about everything Talk With Web Visitor can do for your business – you’ll be amazed.

    Thanks and keep up the great work!

    Eric
    PS: Talk With Web Visitor offers a FREE 14 days trial – you could be converting up to 100x more leads immediately!
    It even includes International Long Distance Calling.
    Stop wasting money chasing eyeballs that don’t turn into paying customers.

    • hi Eric
      It’s an honor to have you here impressed by our SEO team methods.
      we already know that people do not stand in our website for long time, so that our team efforts to have better strategies in terms of make better experiences for our users.
      anyway we’re thankful for your offer of have a virtual non-phone-needs connection on the website. I think we would implement it as soon as possible.
      thanks for your feedback
      SEO manager, Abolfazl

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.