لایت باکس چیست

لایت باکس ها یک ابزار ارتباط بصری فوق العاده موثر برای استفاده در فضاهای خرده فروشی هستند. لایت باکس‌ها مصرف برق کمی دارند و برای استفاده در محیط‌های داخلی گزینه تبلیغاتی لاکچری محسوب می‌شوند. لایت‌باکس‌ها از فناوری LED برای روشن کردن پنل‌ها یا پارچه‌هایی که روی آن‌ها قرار دارند استفاده می‌کنند و نمایشگرهای بصری بسیار هیجان انگیزی ایجاد می‌کنند. این ابزارهای تبلیغاتی برای استفاده در فضاهای کم نور بسیار مناسب هستند. در این مقاله از مجله گرافیکی طرح پیچ درباره لایت باکس و مزایا و کاربردهای آن صحبت می‌کنیم.

با ساخت لایت‌باکس و سفارشی‌سازی آن می‌توان کمک شایانی به برندسازی کرد. لایت‌باکس‌ها را می‌توان تقریباً در هر اندازه، شکل و متریالی ساخت و به سادگی با استفاده از گرافیک‌های چاپ شده با طرح‌ها، پیام‌ها و تصاویر سفارشی کرد. در دوره‌های گرافیکی در مورد اندازه‌های استاندارد و نحوه طراحی لایت باکس مفصل صحبت می‌کنند.

ثابت شده است که لایت‌باکس‌ها روشی فوق‌العاده مؤثر برای افزایش دید و جلب توجه مصرف‌کنندگان هستند، تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغاتی گرافیکی نورانی و روشن می‌توانند از طریق پیام‌های تبلیغاتی مستقیم فروش را تقریباً 30 درصد افزایش دهند. با مراجعه به وبسایت مجموعه طرح پیچ می‌توانید انواع فایل لایه باز طراجی لایت باکس را مشاهده نمایید.

مزایای استفاده از لایت باکس

افزایش آگاهی از برند با طراحی لایت باکس

بازارهای امروزی از تبلیغات اشباع شده‌اند و این بدان معناست که برندها باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنند توجه مخاطبان را در محیط‌های شلوغ و پررقابت به خود جلب نمایند. طراحان لایت باکس می‌دانند که چشم و توجه بشر به نمایشگرهای نورانی بیشتر جلب می‌شود، به همین منظور در تلاشند نمایشگرهای گرافیکی چشم‌نوازی ایجاد کنند تا در میان رقبا متمایز شوند و تاثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارند. این تاثیر گذاری زمانی زیاد می‌شود که شما به صورت اصولی از فونت فارسی جذاب در طراحی آن به کار برده باشید.

مقرون‌به‌صرفه بودن ساخت لایت باکس

لایت باکس‌ها به آسانی نصب می‌شوند و در هنگام تغییر تبلیغات محصول، به وجود آمدن ترندهای جدید، تغییر آدرس و اطلاعات فروشگاه و موارد مشابه امکان به‌روزرسانی آن‌ها وجود دارد. می‌توان پنل یا پارچه روی لایت باکس را تعویض نمود و آن‌ها را به ابزارهای تبلیغاتی کاملا جدید تبدیل کرد بدون اینکه نیاز به صرف هزینه‌ای زیادی باشد.

انعطاف‌پذیری بالای لایت باکس‌ها

لایت‌باکس‌ها از انعطاف‌پذیرترین ابزارهای ارتباط بصری برای کسب‌وکارهای مختلف محسوب می‌شوند. فضای زیادی برای سفارشی‌سازی در لایت‌باکس‌ها وجود دارد و می‌توان آن‌ها را در اندازه‌ و شکل‌های متنوع ایجاد کرد، همچنین در روش نصب و فناوری‌های نورپردازی آن می‌توان خلاقیت به خرج داد.

می‌توان لایت‌باکس‌ها روی دیوار، به صورت ایستاده، معلق، یک طرفه، دو طرفه و حتی در حال حرکت نصب کرد تا اطمینان حاصل شود که در هر کجا که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

پایداری و ماندگاری بالای لایت باکس

با استفاده از لامپ‌های ال ای دی به جای لامپ‌های رشته‌ای یا فلورسنت، لایت‌باکس‌ها از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. علاوه بر این قاب‌های بیرونی لایت باکس از مواد بازیافتی و دوستدار محیط زیست مثل آلومینیوم ساخته می‌شوند.

سخن تکمیلی

همانطور که تا به اینجای کار از اهمیت لایت باکس در تبلیغات آشنا شدید و سعی شد تا تمام جوانت آن برای شما پوشش داده شود. اما مورد مهمی که نباید فراموش کنید فونت است، شما باید باتوجه به مکان، موقعیت و نوع تبلیغ استفاده از فونت فارسی و فونت انگلیسی را در دستور کار خود قرار دهید. در این صورت خواهید دید که مزیت‌های لایت باکس با رعایت همین نکته هرچند کوچک دوچندان می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)

Table of Contents

تعرفه انجمن طراحان گرافیک 1403
تعرفه انجمن طراحان گرافیک 1403
مارس 9, 2024

تعرفه طراحی گرافیک برای طراحان گرافیک را سالیانه انجمن طراحان گرافیک ارائه می‌دهد. همانطور که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *