چرا به کارت ویزیت نیاز داریم ؟ اهمیت استفاده از کارت ویزیت چیست؟ توجه به چه عناصری در طراحی بیزینس کارت اهمیت دارد؟ کارت ویزیت از جمله عناصری است که در شبکه‌سازی و ارائه کردن هویت برند شما تاثیر بسیاری دارد. با استفاده از کارت ویزیت می‌توانید علاوه بر به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی، هویت و ارزش پیشنهادی برند خود را نیز به مشتریان القا کنید. با وبلاگ  طرح پیچ همراه شوید تا بدانید که چرا به کارت ویزیت نیاز داریم.

چرا به کارت ویزیت نیاز داریم

بهتر است پیش از رسیدگی به هر موضوعی، بدانیم که چرا به کارت ویزیت نیاز داریم و هدف از چاپ کارت ویزیت چیست. سال‌هاست كه تمام كسب و كارها از كارت ويزيت استفاده مي‌كنند. با وجود گسترش استفاده از اينترنت و برقراري ارتباط در فضاي مجازي،‌ كارت ويزيت همچنان مورد استفاده قرار مي‌گيرد و جايگزين‌هاي اينترنتي مناسبي براي آن يافت نشده است. مهم‌ترین هدف چاپ کارت ویزیت، به اشتراک‌ گذاشتن سریع اطلاعات تماس با دیگر افراد است. پيشرفت تكنولوژی نیز موجب توجه بیشتر افراد به ظاهر و کاربردی بودن کارت ویزیت شده است. در ادامه به معرفی دلایلی خواهیم پرداخت که ثابت خواهند کرد چرا به کارت ویزیت نیاز داریم.

مزیت‌های استفاده از کارت ویزیت چیست

با وجود گسترش استفاده از تلفن همراه، همچنان استفاده از کارت ویزیت برای بسیاری از کسب و کارها واجب و ضروری به نظر می‌رسد. درواقع استفاده از بیزینس کارت می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. اين دلايل به ما ثابت مي‌كنند كه چرا به كارت ويزيت نياز داريم. برخی از مزایای چاپ و استفاده از کارت ویزیت عبارت است از:

کارت ویزیت فرایند شبکه‌سازی را بهبود مي‌دهد

حتما تاکنون شنیده‌اید که برقراری ارتباط با مخاطبان و گسترش دایره دوستان و آشنایان برای کسب و کار اهمیت بسیاری دارد. روش‌هاي بسياري براي شبكه‌سازي وجود دارد. استفاده از تماس تلفني،‌ ايميل،‌ شبكه‌هاي اجتماعي،‌ و صحبت حضوري و رودررو از جمله روش‌هاي هستند كه مي‌توانند در نهايت به شبكه‌سازي منجر شوند. در ميان اين روش‌ها،‌ گفتگوي حضوري از اهميت و محبوبيت ويژه‌ای برخوردار است. اما تنها گفتگو با شخص مقابل کافی نیست. پس از پایان گفتگو شخص مقابل می‌تواند به راحتی اطلاعات مربوط به شما را فراموش کند. ارائه کارت ویزیت در پایان گفتگو می‌تواند كمك بسياري كند. همواره سعي كنيد چند عدد از كارت ويزيت‌هاي خود را به همراه داشته باشيد تا بتوانيد در مواقع لزوم اطلاعات تماس خود را در اختيار شخص مقابل بگذاريد.

کارت ویزیت موجب ماندگاری شما در ذهن مشتریان می‌شود

از ديگر مزاياي استفاده از كارت ويزيت، ماندگاري در ذهن مشتريان است. تصور كنيد پس از گفتگو با شخصی، و یا فروش محصول خود به افراد مختلف، کارت ویزیت خود را نیز ارائه کنید. چنین کاری باعث می‌شود مشتریانتان شما را از یاد نبرند و در مواقع لزوم بتوانند با شما تماس حاصل کنند. با ارائه بیزینس کارت، به فرد مقابل بهانه‌ای برای برقراری تماس مجدد به او می‌دهید. بهتر است اطلاعات تماس خود را بر روی کارت ویزیت چاپ کنید تا مشتریان شما بتوانند در مواقع لزوم به راحتی و با سرعت با شما تماس حاصل کنند.

کارت ویزیت شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد

تصور كنيد كسب و كاري با وجود عظمت و قدرت بسیار،‌ كارت ويزيت مناسبي نداشته باشد. واضح است كه نداشتن كارت ويزيت مناسب،‌ از وجهه اين شركت مي‌كاهد و ممکن است بی‌تجربگی این شرکت را نشان دهد. در حالي كه حتي اگر كسب و كاري كوچك و نوپا داشته باشید، داشتن یک کارت ویزیت شیک و مناسب، می‌تواند شما را تا ده‌ها برابر حرفه‌ای‌تر نشان دهد. داشتن کارت ویزیت اعتبار و حرفه شما را به مخاطبان نشان می‌دهد و موجب اعتماد بیشتر آن‌ها به کسب و کار شما می‌شود.

کارت ویزیت هویت و پیام برند شما را نشان می‌دهد

کارت ویزیت ابزاری است که می‌تواند به صورت بصری هویت برند شما را به مخاطبان نشان دهد. با استفاده از کارت ویزیت، مشتریان نه تنها اطلاعات تماس شما را به خاطر خواهند داشت، بلکه هویت و پیام برند شما را نیاز هیچگاه از یاد نخواهند برد. اگر کارت ویزیت خود را به صورت حرفه‌ای و موثر طراحی کنید، می‌توانید شخصیت، پیام و ارزش القایی برند خود را به صورت واضح به مخاطب خود نشان دهید و اثری مثبت در ذهن او برجای گذارید. سعی کنید در طراحی کارت ویزیت خود علاوه بر لوگو، پیام برند خود را نیز بنویسید تا ارزش کسب و کار خود را به مشتریان نشان دهید.

چه اطلاعاتی را در کارت ویزیت قرار دهیم

با توجه به دلایلی که در پاسخ به سوال “چرا به کارت ویزیت نیاز داریم” داده شد، حرفه‌ای بودن و کاربردی بودن کارت ویزیت از جمله مواردی است که باید بدان توجه کافی داشته باشیم. همانطور که گفتیم مهم‌ترین دلیل استفاده از بیزینس کارت، به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس با مشتریان و مخاطبان است و کارت ویزیت حرفه‌ای موجب جلب نظر افراد به کسب و کار شما خواهد شد. حال باید بدانیم که قرار دادن چه اطلاعاتی در بیزینس کارت واجب و ضروری است.

نام شرکت

اولین و مهم‌ترین موردی که باید در طراحی کارت ویزیت به آن توجه کنید، قرار دادن نام شرکت بر روی کارت است. اگر از بیزینس کارت برای معرفی خودتان استفاده می‌کنید، قرار دادن نام کامل خود را در کارت ویزیت فراموش نکنید.

لوگو

اگر کارت ویزیت موردنظر، معرف شرکت و کسب و کاری خاص است، به کار بردن لوگو در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به کار بردن لوگو می‌تواند هویت بصری برند شما را نشان دهد. همچنین، آشنایی مخاطبان با لوگوی شرکت شما، می‌تواند در آینده به شناخته شدن بیشتر شما کمک بسیاری کند.

زمینه فعالیت و تخصص

اگر از کارت ویزیت برای معرفی شرکت و کسب و  کار خود استفاده می‌کنید، باید به زمینه فعالیت و تخصص شرکت نیز اشاره داشته باشید. کارت ویزیت شما باید کاملاً بیان‌کننده حرفه و زمینه کاری مورد نظر باشد.

اطلاعات تماس

یکی دیگر از اجزای حیاتی کارت ویزیت، درج اطلاعات تماس است. هیچگاه فراموش نکنید که هدف از بکارگیری بیزینس کارت، به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس است تا مشتریان بتوانند در صورت تمایل در هر لحظه با شما تماس حاصل کنند. شماره تلفن همراه، تلفن شرکت، نشانی اینترنتی، آدرس، و ایمیل شرکت از جمله مورادی هستند که باید نسبت به درج آن‌ها توجه کافی نشان دهید.

شبکه‌های اجتماعی

اگر کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، و یا شبکه‌های پیام رسانی مانند تلگرام فعالیت می‌کند، بهتر است آدرس آن را با استفاده از کارت ویزیت در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. بسیاری از مشتریان تمایل دارند به وسیله شبکه‌های اجتماعی با کسب و کار شما ارتباط داشته و فعالیت‌های آن را دنبال کنند. به همین علت، درج اطلاعات شبکه‌های اجتماعی در بیزینس کارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وب‌سایت

امروزه زمینه اصلی فعالیت بسیاری از شرکت‌ها وب‌سایت آن‌ها است. خرید و فروش بسیاری از کسب و کارها به وسیله وب‌سایت آن‌ها انجام می‌پذیرد. مشتریان نیز معمولاً برای آشنایی بیشتر با کسب و کار و استفاده از خدمات و محصولات به وب‌سایت شرکت مراجعه می‌کنند. به همین علت، درج وب‌سایت در کارت ویزیت نیز از دیگر مواردی است که بهتر است به خاطر داشته باشید.

پیام و ارزش کسب و کار

این مورد، موردی کاملاً اختیاری است. اما توجه به آن می‌تواند موجب حرفه‌ای‌تر بودن کارت ویزیت شما شود. سعی کنید به ارزش پیشنهادی و پیام یا شعار کسب و کار خود در کارت ویزیت اشاره داشته باشید. با چنین روشی، مشتریان ارتباط بهتری با کسب و کار شما پیدا خواهند کرد.

عناصر کلیدی در طراحی کارت ویزیت

حال به که درک درستی از اهمیت بیزینس کارت رسیدیم و دانستیم که چرا به کارت ویزیت نیاز داریم، باید بدانیم که عناصر کلیدی و موثر در طراحی بیزینس کارت چه مواردی هستند. ظاهر بیزینس کارت اهمیت بسیاری در ماندگاری آن و جذب مخاطبان دارد. طراحی یک کارت ویزیت حرفه‌ای می‌تواند موجب درخشش شما میان دیگر کسب و کارها شود. از جمله مواردی که باید در طراحی کارت ویزیت حرفه‌ای به آن‌ها توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام برند و لوگو

نام برند و طراحی لوگو باید با صرف زمان و دانش کافی انتخاب و طراحی شوند. انتخاب یک نام قدرتمند و بامعنا در جذب مخاطبان و برقراری ارتباط بیشتر با آنان تاثیر بسیاری دارد. همچنین، یک لوگو بامعنا و شیک می‌تواند حرفه‌ای و خلاق بودن کسب و کار شما را نشان دهد.

رنگ‌ها

یکی از عناصر کلیدی برای طراحی کارت ویزیت، ترکیب رنگی آن است. رنگ‌هایی که در بیزینس کارت خود استفاده می‌کنید، باید منعکس کننده هویت برند شما باشند. سعی کنید از رنگ‌هايي كه در طراحي لوگو از آن‌ها استفاده كرده‌ايد بهره ببريد.

فونت

اگر كمپانی شما هویتی شاد و سرزنده دارد، بهتر است از فونتی استفاده کنید که نشان‌دهنده این ویژگی باشد. در نقطه مقابل، اگر بستر کاری شرکت شما جدی باشد، استفاده از فونتی رسمی می‌تواند گزینه مناسبی برای طراحی کارت ویزیت شما باشد.

کلام پایانی

همانطور که در  طرح پیچ خواندید، استفاده از کارت ویزیت با وجود گسترش استفاده از اینترنت و تلفن همراه، همچنان به اهمیت گذشته است. در این مقاله علاوه بر بیان اهمیت بیزینس کارت به پاسخ به سوال “چرا به کارت ویزیت نیاز داریم” پرداختیم و درباره مزیت‌های بیزینس کارت صحبت کردیم. علاوه بر این، عناصر با اهمیت در بیزینس کارت مانند رنگ، فونت، و نام و لوگو برند را عنوان کردیم. برای دریافت بهترین طرح‌های کارت ویزیت، می‌توانید به وبسایت  طرح پیچ مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.