طراحی بنر در فتوشاپ

اگر قصد ساخت بنر برای تبلیغ کسب و کار خود را دارید، بهتر است حتما به ویژگی‌ها و اصول طراحی بنر در فتوشاپ توجه کافی نشان دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از انتشار بنر خود بگیرید.

بنر چیست و چه اصولی دارد؟

بنر (Banner) به طرح‌های گرافیکی و متونی گفته می‌شود که یا به صورت فایل عکس، و یا به صورت چاپ شده روی کاغذ یا پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه بنر بیشتر برای اهداف تبلیغاتی به کار برده می‌شود. البته می‌توان بنرهای گوناگونی را با هدف اطلاع رسانی در سطح شهر و اینترنت نیز مشاهده کرد. یک بنر در صورت برخورداری از طرح‌های گرافیکی جذاب و مناسب، می‌تواند تاثیر بسیاری روی مخاطبان بگذارد و موجب جلب نظر آنان شود.

در گذشته برای امور تبلیغاتی، با طراحی بنرها و پرداخت مبالغ سنگین، آن‌ها را در نقاط مختلف شهر به نمایش می‌گذاشتند. اما امروزه، استفاده از بنرهای اینترنتی رواج بسیاری داشته است. زیرا بسیاری از کاربران بخش اعظمی از روز خود را برای گشت و گذار در اینترنت می‌گذرانند.

بهترین دوره‌های رایگان گرافیک را در وب سایت طرح پیچ ببینید.

استفاده از بنر چگونه به رشد کسب و کار کمک می‌کند

بنرها می‌توانند مطالب مورد نظر شما را تنها در عرض چند ثانیه به مخاطب عرضه کنند. اگر تمام اصول و قوانین طراحی به طور کامل در ساخت بنر مورد توجه قرار گیرند، می‌توان نتیجه‌ای بسیار عالی از نمایش بنر در سطح اینترنت گرفت. به طور کلی می‌توان چند دلیل برای استفاده از بنر نام برد:

  • جذب کاربران و هدایت آن‌ها به لینک مورد نظر
  • افزایش بازدید از وب‌سایت
  • تلاش برای معرفی برند
  • به نمایش گذاشتن چشمه‌ای از هویت بصری برند
  • افزایش فروش خدمات و محصولات
  • افزایش تعداد مشتریان
  • آگاهی دادن به کاربران درباره تخفیفات

اهمیت طراحی حرفه‌ای بنر

از جمله نکاتی که باید در ساخت بنر به آن‌ توجه داشت، طراحی بنر است. طراحی گرافیکی جذاب و چشم‌نواز در بنر، می‌تواند موجب جذب مخاطبان در کسری از ثانیه شود. در حالی که اگر بنر شما طراحی مناسبی نداشته باشد، اهمیتی ندارد که چه اندازه برای نمایش آن هزینه کنید، باز هم کاربران زیادی به سمت تبلیغات شما جذب نخواهند شد. سعی کنید در طراحی بنر از اصول اولیه روانشناسی و طراحی گرافیکی بهره ببرید. اصول طراحی بنر در فتوشاپ ممکن است ساده به نظر آیند، اما می‌توانند تاثیری شگرف بر ذهن مخاطبان داشته باشند.

اصول طراحی بنر در فتوشاپ چیست؟

همانطور که گفتیم اصول بسیاری برای طراحی بنرهای تبلیغاتی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه نکنید نمی‌توانید نتایج مطلوبی از تبلیغات خود بگیرید. تنها کافیست از اصول طراحی بنر در فتوشاپ پیروی کنید و کمی خلاقیت را چاشنی کار خود کنید. سپس می‌توانید با خیالی آسوده بنر خود را در سطح شهر و اینترنت نمایش داده و نتایجی شگفت‌انگیز از آن بگیرید.

از اندازه‌های استاندارد در طراحی بنر استفاده کنید

یکی از اولین نکات برای طراحی بنر، استفاده از اندازه‌های مناسب است. البته می‌توانید با توجه به فضای تبلیغاتی و اهداف خود هر سایز و شکلی را برای بنر خود انتخاب کنید. گاه متفاوت بودن با دیگر تبلیغات و به کارگیری خلاقیت می‌تواند تاثیری مثبت روی کار شما داشته باشد. اما اگر می‌خواهید بنری اینترنتی طراحی کنید و آن را در سایت‌های گوناگون نمایش دهید، بهتر است به اصول پایه برای انتخاب سایز بنر توجه کنید. سایز بنر معمولاً با توجه به فضای مورد نظر در سایت میزبان انتخاب می‌شود. سایزهایی که در طراحی بنرهای تبلیغاتی رایج هستند عبارت‌اند از:

  • 250×250 پیکسل
  • 200×200 پیکسل
  • 468×60 پیکسل
  • 728×90 پیکسل
  • 300×250 پیکسل
  • 336×280 پیکسل
  • 120×600 پیکسل
  • 160×600 پیکسل
  • 300×600 پیکسل
  • 970×90 پیکسل

از طراحی شلوغ بپرهیزید

شاید تصور کنید هرچه بنر شلوغ‌تری طراحی کنید، می‌توانید بیشتر جلب توجه کنید. در حالی که تمام زیبایی و جذابیت بنر در سادگی آن خلاصه می‌شود. کاربران معمولا از توجه به بنرهای شلوغ و درهم خودداری می‌کنند. شما تنها چند ثانیه برای جلب نظر مخاطبان خود فرصت دارید. پس سعی کنید با طراحی بنری ساده، شیک و گویا، کلیک مخاطبان را بگیرید.

از فونت واضح با سایز مناسب استفاده کنید

از دیگر اصول طراحی بنر در فتوشاپ، استفاده از فونت‌های واضح با سایز بزرگ و مناسب برای طراحی بنر است. همانطور که گفتیم شما تنها چند ثانیه برای جلب نظر مخاطب خود فرصت دارید. پس کاربر باید بتواند متن مورد نظر شما را در نگاه اول بخواند. بهتر است از فونت بزرگ‌تری برای طراحی عنوان استفاده کنید و توضیحات را با سایزی کوچک‌تر در بنر قرار دهید.

از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین اصول طراحی بنر در فتوشاپ، بهره بردن از رنگ‌های مناسب و در عین حال جذاب است. همانطور که رنگ قرمز نشانه خطر و رنگ زرد و نارنجی نشانه احتیاط است، در طراحی بنر نیز هر رنگی می‌تواند پیامی متفاوت به کاربر انتقال دهد. اگر از رنگ‌ها به درستی استفاده کنید، می‌توانید تنها در چند ثانیه پیام موردنظر خود را به مخاطبان انتقال دهید. البته رنگ‌هاي گوناگون با توجه به فرهنگ مخاطبان مي‌توانند پیام‌های متفاوتی را منتقل کنند. پس بهتر است در اولین قدم به فرهنگ محل زندگی مخاطبان هدف نیز توجه کنید. در ادامه به توضیح تاثیر برخی از رنگ‌ها در مخاطبان می‌پردازیم:

  • قرمز: قرمز رنگی جذاب است که می‌تواند نشان‌دهنده قدرت باشد. با استفاده از این رنگ می‌توانید توجه کاربر را به سرعت به نقطه‌ای خاص بکشانید.
  • زرد: زرد رنگی درخشان است که القاکننده حس شادی و سرزندگی در مخاطب است. استفاده از رنگ زرد انرژی خاصی به بنر شما می‌دهد. اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند تاثیری منفی داشته باشد.
  • نارنجی: این رنگ ترکیبی از قرمز و زرد است که هم حس سرزندگی را القا می‌کند، و هم موجب جلب توجه کاربران می‌شود. استفاده از رنگ نارنجی برای دکمه call-to-action انتخاب مناسبی است.
  • سبز: سبز رنگی با طراوت است که نماینده رشد و پویایی است. استفاده از سبز در بنر می‌تواند اعتبار و اعتماد به برند شما را نشان دهد.
  • آبی: آبی رنگ صلح، اطمینان، اعتماد، آرامش و شفافیت است. استفاده از رنگ آبی برای شرکت‌های بزرگ و مطمئن انتخاب بسیار مناسبی است.
  • مشکی: این رنگ نشان‌دهنده قدرت، رسمیت، اعتبار و اقتدار است. رنگ سیاه برای کسب و کارهای قدرتمند و لوکس استفاده می‌شود.
  • بنفش: رنگ بنفش نشان‌دهنده زنانگی، هوش، ولخرجی، خلاقیت و سلطنت است. استفاده از این رنگ می‌تواند سرزندگی و لوکس بودن برند شما را نمایش دهد.

از تصاویر متحرک بهره ببرید

از دیگر نکات و اصول طراحی بنر در فتوشاپ، استفاده از تصاویر متحرک است. استفاده از تصاویر متحرک می‌تواند موجب جلب توجه کاربران شود. اما سعی کنید در به کارگیری تصاویر متحرک زیاده‌روی نکنید. استفاده بیش از حد از اینگونه تصاویر، می‌تواند موجب انحراف مخاطب از پیام اصلی بنر شما شود. سعی کنید نمایش دکمه call-to-action را در بنر بولد کنید تا مخاطب تشویق به کلیک بر روی آن شود.

 حجم بنر را تا جای ممکن کاهش دهید

زمانی که قصد دارید بنری اینترنتی را طراحی کنید، باید به حجم آن توجه خاصی داشته باشید. اگر بنر شما سنگین باشد و کاربر را به انتظار برای لود شدن آن وادار کند، نمی‌توانید نتیجه مطلوبی از تبلیغات خود بگیرید. سعی کنید حجم بنر را تا جای ممکن کاهش دهید تا سریع‌تر بارگذاری شود. بهترین حجم برای بنر تبلیغاتی 150 کیلوبایت است.

استفاده از عناصر کلیدی را فراموش نکنید

از دیگر اصول طراحی بنر در فتوشاپ، به کارگیری عناصر مهم در بنر است. استفاده از هر یک از این عناصر که در ادامه به معرفی آن‌ها مي‌پردازیم، می‌تواند تاثیر بسیار شگرفی در کاربران بر جای بگذارد. عناصری که حتما باید در طراحی بنر از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از:

  1. لوگوی شرکت: هیچگاه استفاده از لوگوی شرکت خود را فراموش نکنید. استفاده از لوگو می‌تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد. سعی کنید لوگوی شرکت را به گونه‌ای در بنر جای دهید که کاملاً مشخص و برجسته باشد.
  2. ارزش پیشنهادی شرکت: از دیگر عناصر بسیار مهم برای استفاده در بنر، ارزش پیشنهادی شرکت است. ارزش پیشنهادی به کاربر نشان می‌دهد که چرا باید از محصولات شما استفاده کند و در واقع استفاده از محصولات شما چه منافعی را برای مشتری به دنبال خواهد داشت. اگر هدف شما از طراحی بنر اطلاع رسانی برای تخفیفی ویژه و یا فروشی فوق‌العاده است، می‌توانید عبارتی محرک و هیجان‌انگيز را به عنوان ارزش پيشنهادي خود در بنر درج کنید.
  3. Call-to-action: دکمه call-to-action و یا فراخوان به عمل از دیگر اجزای ضروری برای برند تبلیغاتی شماست. این بخش از بنر در نهایت به کاربر راهی را برای انتقال به وب‌سایت شما پیشنهاد می‌دهد. این دکمه باید کاملا واضح و در دسترس کاربر باشد. عباراتی مانند “بیشتر بدانید”، “کلیک کنید”، “همین حالا از تخفیف استفاده کنید”، و “اطلاعات بیشتر” عباراتی معمول هستند که برای دکمه فراخوان به عمل استفاده می‌شوند.

خلاصه آنچه در مقاله اصول طراحی بنر در فتوشاپ بیان شد

همانطور که در مجله آنلاین طراحی گرافیک خواندید، استفاده از بنر تبلغیاتی می‌تواند تاثیری شگرف در جذب مخاطبان داشته باشد. با استفاده از بنرهای تبلیغاتی جذاب می‌توانید نظر مخاطبان را به سمت برند و خدمات خود جلب کنید. برای ساخت بنر حتماً به اصول طراحی بنر در فتوشاپ مانند استفاده مناسب از رنگ‌ها، فونت و سایز مناسب، اندازه بنر و حجم آن توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از نمایش بنر خود در اینترنت بگیرید. با استفاده از وب‌سایت طرح پیچ می‌توانید بهترین طراح‌های فتوشاپ را برای طراحی بنر خود دریافت کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

Table of Contents

تعرفه انجمن طراحان گرافیک 1403
تعرفه انجمن طراحان گرافیک 1403
مارس 9, 2024

تعرفه طراحی گرافیک برای طراحان گرافیک را سالیانه انجمن طراحان گرافیک ارائه می‌دهد. همانطور که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *