روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک

همان‌طور که می‌دانید طراحی گرافیک نقش بسزایی در کسب و کارهای امروزی ایفا می‌کند. بستر اینترنت فضای ایده‌آلی را برای صاحبین کسب و کارها فراهم کرده است تا به راحتی از طریق این فضا کسب و کار خود را خود را به افراد معرفی کنند. اما نکته‌‌ی حائز اهمیت این است که این بیزینس‌ها برای تولید محتوای گرافیکی خود نیازمند طراحی گرافیک هستند و نمی‌توانند تاثیر آن بر جلب نظر مخاطب را انکار کنند و از طرفی روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک (Graphic design cost calculation method) بسیار حائز اهمیت است.

شما به عنوان یک کسب و کار چه در فضای آنلاین و چه آفلاین برای معرفی بهتر خود به ابزارهایی چون کارت ویزیت، بروشور، طراحی وب سایت و … نیاز دارید. طبیعتا هر یک از این موارد هزینه‌ای خواهند داشت؛ به همین‌خاطر شاید یکی از دغدغه‌های صاحبان مشاغل، روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک باشد. به نظر شما هزینه طراحی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ قبل از اینکه به سراغ اعداد و ارقام برویم، با لزوم طراحی گرافیک در کسب و کارها بیشتر آشنا شوید. با ما در وب سایت طرح پیچ همراه شوید.

چرا باید از طراحی گرافیک استفاده کنیم؟

شاید به عنوان یک کسب و کار اولین سوالی که ذهنتان را مشغول می‌کند این باشد که اصلا چرا باید از طرح‌های گرافیکی استفاده کنیم؟ یکی از روشن‌ترین دلایل این امر، ارتباط گرفتن با مخاطب است. اگر کسب و کاری دارید و نیازمند این هستید تا مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنید، قبل از هر چیزی باید بتوانید به ارتباطی موثر با مخاطب دست یابید. در دنیای رقابتی کسب و کارهای امروزی، جلب توجه افراد از طریق طرح‌های گرافیکی یک عنصر لازم برای باقی ماندن در دنیای تجارت به شمار می‌رود.

شما می‌توانید پیام کسب و کار خود را به جای هزاران کلمه، تنها با یک تصویر به مخاطب منتقل کنید؛ همین موضوع سبب شده تا اکثر برندها به فکر روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک باشند. به عنوان یک بیزینس، برندسازی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است و طرح‌های گرافیکی می‌توانند به راحتی چهره‌ای مطلوب از برندتان در ذهن مخاطب بسازند. بدون داشتن یک لوگوی مناسب و یا حتی کارت ویزیت، چگونه می‌خواهید در ذهن مخاطب باقی بمانید؟

هزینه طراحی لوگو به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

همان‌طور که کمی پیش هم گفتیم یکی از نیازهای ابتدایی هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کارهایی که در حوزه آنلاین مشغول به فعالیت هستند، داشتن یک لوگوی تجاری منحصربه‌فرد است. تعرفه طراحی لوگو بسته به طرح انتخابی و گستردگی آن می‌تواند متفاوت باشد. اما موضوعی که در طراحی باید به آن دقت کنید این است که لوگوی شما باید بتواند مفهوم و هدف تجاری شما را به خوبی به مخاطب القا کند. فراموش نکنید که این لوگو تمام چیزی است که مخاطب در نگاه اول از برند و بیزینس شما می‌بیند؛ آیا حس خوبی نسبت به شما و کسب و کارتان پیدا می‌کند؟

طراحی لوگو انواع گوناگونی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی لوگوتایپ، لوگو تصویری، لوگو ترکیبی و لوگو مونوگرام اشاره کرد. بنابراین روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک آن نیز به این انواع، طرح انتخابی، سابقه و تجربه طراح گرافیک بستگی دارد.

 3 قانون طلایی برای طراحی لوگو

فراموش نکنید که لوگوی شما، نمایانگر چهره برند و تجارت شما است. بنابراین برای اینکه قادر باشد هدف این کسب و کار را به خوبی به مخاطب القا کند، باید قوانین و اصولی در طراحی آن لحاظ شده باشد. قوانین زیر جزو قوانین اولیه و ضروری برای طراحی هر گونه لوگو هستند.

  1. استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها

یک طراح حرفه‌ای به خوبی تئوری رنگ‌ها را درک می‌کند و می‌تواند از رنگ‌ها به صورت هوشمندانه استفاده کند. به عنوان مثال باید از رنگ‌هایی استفاده شود که در چرخه رنگ به یک‌دیگر نزدیک‌تر هستند.

  1. سبک طراحی باید مختص به سازمان باشد

برای چه کمپانی و یا سازمانی قصد طراحی یک لوگو دارید؟ دقت کنید که سبک و سیاق طراحی باید با اهداف و ویژگی‌های این سازمان متناسب باشد. مطمئنا سلایق مخاطبان هر کسب و کاری متفاوت است و هدف نهایی این اقدام نیز جلب نظر مخاطب است.

  1. در حافظه مخاطب بماند

اگر طراحی لوگوی شما به گونه‌ای باشد که به راحتی در ذهن افراد بماند، این طرح موفقیت آمیز بوده است. آیا اگر مخاطبان شما جایی دیگر این لوگو را دیدند شما و کسب و کارتان را به خاطر می‌آورند؟

روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک کارت ویزیت

بعد از لوگو یکی‌دیگر از نیازهای اکثر کسب و کارها، طراحی کارت ویزیت است. کارت ویزیت یکی از ساده‌ترین ابزارهای تبلیغاتی هر کسب و کاری به شمار می‌رود و به سادگی می‌تواند شما را به مخاطب معرفی کند.  به همین‌خاطر بهتر است بدانید تعرفه کارت ویزیت نیز به چه عواملی بستگی دارد. همانند طراحی لوگو، برای کارت ویزیت هم باید فاکتورهایی مانند طرح انتخابی، سابقه طراح به علاوه جنس و سایز این کارت را در نظر گرفت.

به عنوان مثال امروزه برای جلوه بیشتر این کارت‌ها از روکش‌های سلفون مات و براق لمینت استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند هزینه طراحی آن را متغیر کند. یکی‌دیگر از مواردی که بر تعرفه آن تاثیرگذار است، افزودن سطح‌ نقره‌کوب، طلاکوب و یا UV به کارت‌ها است که این روزها مورد استقبال افراد واقع شده است. برای اطلاع دقیق از تعرفه‌ها می‌توانید به سایت Pixel psd مراجعه کنید.

ضرورت طراحی کاتالوگ برای کسب و کارها

این روزها کمترین کسب و کاری را پیدا می‌کنید که به کاتالوگ نیاز نداشته باشد؛ به همین‌خاطر ممکن است یکی‌دیگر از دغدغه‌های افراد، روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک کاتالوگ باشد. همانند لوگو و کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشورها نیز یکی‌دیگر از ابزارهای معرفی یک برند به شمار می‌روند؛ با این تفاوت که شما در طراحی کاتالوگ آزادی عمل بیشتری دارید و می‌توانید اطلاعات جامع‌تری از فعالیت و هدف کسب و کارتات به مخاطب ارائه دهید.

نوعی طراحی آن‌ها با توجه به ماهیت کسب و کار متفاوت است؛ بنابراین تعرفه‌ی آن‌ها نیز می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال بروشورها می‌توانند تک برگی، لتی و یا دفترچه‌ای باشند. به علاوه سایز کاتالوگ، جنس ورقه‌ها و نوع طراحی آن همه و همه بر تعرفه نهایی اثرگذار هستند.

طراحی بسته‌بندی محصولات؛ یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات

تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که طراحی بسته‌بندی محصولاتی که به مشتری ارائه می‌دهید باید متفاوت از دیگران باشد؟ اگر کسب و کار شما به گونه‌‌ای است که محصول و کالایی ارائه می‌دهید، نوع طراحی و ارائه این محصول تاثیر بسزایی بر میزان سود و فروش شما خواهد گذاشت. روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک بسته‌بندی محصولات نیز به عواملی چون انتخاب متریال و یا جنس بسته‌بندی، انتخاب قالب و شکل آن، المان‌های گرافیکی و … بستگی دارد.

فراموش نکنید که جلوه محصول شما تعیین می‌کند که مشتری از آن استفاده کند یا خیر؛ در واقع می‌توان این‌طور گفت که فضای بیرون محصول شما باید حاکی از محتویات داخل آن باشد. یک طراح گرافیک حرفه‌ای می‌تواند به گونه‌ای بسته‌بندی محصولات شما را طراحی کند که مخاطب را ترغیب کند تا از این محصول استفاده کند.

از فواید طراحی گرافیک غافل نشوید

تا اینجای مطلب به اکثر ابزارهای تبلیغاتی که با کمک طرح‌های گرافیکی می‌توانید آن‌ها را در اختیار داشته باشید اشاره کردیم. لوگو، کارت ویزیت، بروشور و … همه جزو ابزارهای ضروری برای هر کسب و کاری هستند. بعد از محاسبه هزینه طراحی، آگاهی از فواید آن می‌تواند به شما کمک کند تا با استراتژی‌های مناسب‌تری برای طراحی این المان‌ها قدم بردارید.

منجر به افزایش فروش می‌شود

همان‌طور که در طول متن هم به صورت مختصر اشاره کردیم، این طرح‌های گرافیکی با جلب نظر مخاطب باعث افزایش فروش کسب و کارتان می‌شوند. این روزها مردم بیش از گذشته از طرح‌های گرافیکی استقبال می‌کنند و می‌تواند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. اما این نکته را هم فراموش نکنید که این هدف زمانی محقق می‌شود که در طراحی لوگو، کارت ویزیت و … از طرح‌های موثر و متناسب استفاده کنید.

برجسته کردن نام تجاری یک برند

یکی‌دیگر از فواید و هدف استفاده از طرح‌های گرافیکی، برجسته کردن یک برند هستند. شما اگر بخواهید هدف از راه‌اندازی کسب و کار خود را با کلمات به مخاطب منتقل کنید ممکن است در حافطه مخاطب نماند؛ در حالی که تنها با یک طرح گرافیکی موثر می‌توانید برندتان را برای همیشه گوشه‌ای از ذهن مخاطب ماندگار کنید. به همین‌منظور با روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک و در نظر گرفتن همه جوانب می‌‌توانید به سادگی برای برندسازی خود قدم بردارید.

مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند

از جمله فواید دیگر داشتن لوگو و کارت ویزیت و … این است که مخاطب شما را به رسمیت می‌شناسد و راحت‌تر می‌تواند به خدمات و کسب و کارتان اعتماد کند. در صورت نداشتن این ابزارها نه تنها ناشناخته باقی می‌مانید، بلکه مخاطبانتان نیز به سختی به مشتری وفادار کسب و کارتان تبدیل می‌شوند.

دانلود رایگان دوره‌های طراحی گرافیک را از وب سایت طرح پیچ بخواهید.

آنچه در مقاله روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک خوانید

در این مقاله از سری مقالات مجله طراحی گرافیک آنلاین طرح پیچ بیان شد، سعی کردیم در رابطه با پارامترهای تاثیر گذار در روش محاسبه هزینه طراحی گرافیک مواردی را بیان کنیم. اگر تاثیر طرح‌های گرافیکی در رقابت با سایر برندهای موجود در بازار را دست کم نگیرید، به راحتی می‌توانید توجه مخاطبان را به خود و کسب و کارتان جلب کنید.

لوگوی تجاری، کارت ویزیت، طراحی بروشور و کاتالوگ از ملزومات هر کسب و کاری به شمار می‌روند و شرط موفقیت آمیز بودن آن نیز، به کار گرفتن یک طراح باتجربه است. از آنجایی که محاسبه قیمت طراحی به عوامل متعددی بستگی دارد، بهتر است بعد از انتخاب طرح نهایی راجع به جزئیات کار و تعرفه‌های آن با چند طراح مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

Table of Contents

تعرفه انجمن طراحان گرافیک 1403
تعرفه انجمن طراحان گرافیک 1403
مارس 9, 2024

تعرفه طراحی گرافیک برای طراحان گرافیک را سالیانه انجمن طراحان گرافیک ارائه می‌دهد. همانطور که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *