بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بروشور چیست؟ (What is a brochure) آیا از کاربردهای بروشور چیزی می‌دانید؟ یکی از انواع حوزه‌های طراحی گرافیک، طراحی بروشور است که امروزه بسیار کارایی دارد. در نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و… ممکن است دفترچه‌هایی را در ابعاد مختلف مشاهده کنید. روی این دفترچه‌ها اطلاعات و تصاویری درج شده‌اند که برای افزایش آگاهی مشتریان و مخاطبین نسبت به یک محصول یا خدمت است.به این کتابچه اطلاعاتی بروشور می‌گویند که در بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای بروشور و اهمیت آن در بازاریابی با طرح پیچ همراه باشید.

تعریف بروشور چیه

بروشورها، کتابچه‌های چاپی هستند که در آن‌ها هر نوع اطلاعاتی در زمینه معرفی یک محصول یا خدمت اعم از ویژگی‌ها، کارایی و کاربردها، نحوه استفاده و… را به خواننده ارائه می‌دهد. بیشتر شرکت‌ها و ادارات بزرگ و کوچک از بروشور برای معرفی محصولاتشان استفاده می‌کنند. مدیران یک سازمان برای ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان خود و جذب مخاطبین بیشتر، خدمات و کالاهای ارزنده نهاد خود را در قالب دفترچه‌هایی با عنوان بروشور در تمام دفاتر خود چاپ کرده و پخش می‌کنند.

زمانی که وارد دفترکار یک شرکت یا سازمان می‌شوید، ممکن است بروشور اولین چیزی باشد که روی میزها می‌بینید. بروشورها براساس سلیقه کارفرما و طراح در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. متخصصین طرح پیچ عقیده دارند که اگر این دقترچه نتواند به اندازه کافی نظر مخاطب را به خود جلب کند، شرکت با چالش‌های بزرگی روبرو می‌شود؛ بنابراین سپردن کار طراحی و دیزاین بروشور به گرافیست‌های حرفه‌ای می‌تواند این چالش‌ها را از میان بردارد.

کاربرد بروشور چیست

همان‌طور که گفته شد، بروشور کتابچه و سند تبلیغاتی است که امروزه کاربردهای موثر و فراوانی دارد. وقتی صحبت از کاربرد بروشور به میان می‌آید، می‌توان گفت اصلی‌ترین کارایی آن، استفاده به عنوان یک ابزار تبلیغاتی چاپی است.

 یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای بروشور، معرفی محصول است که بارها آن را مشاهده کرده‌اید. هنگامی که جعبه محصولی را باز می‌کنید، بروشور محصول را داخل بسته محصول می‌بینید که اطلاعاتی روی آن چاپ شده است. اطلاعاتی از جمله معرفی خود محصول و شرکت سازنده، نحوه استفاده از محصول یا خدمت، ویژگی‌ها و موارد استفاده و….

علاوه بر بروشور معرفی محصول، در دفاتر خدماتی و شرکت‌ها هم بروشورهایی برای معرفی جامع شرکت و بخش‌های مختلف سازمان، سابقه و… طراحی و چاپ می‌شوند. بروشور به جهت ماهیت تبلیغاتی که دارد، بیشتر برای بازاریابی به کار می‌رود. از این رو شما می‌توانید از این ابزار تبلیغاتی حرفه‌ای برای توسعه کسب و کار خود به راحتی استفاده کنید.

از جمله کاربردهای دیگر این محصول می‌توان به جنبه معرفی، راهنمایی و نمایش محصولات، خدمات، شرکت، موسسات و آموزشگاه‌ها، مطب‌های دکتر و… اشاره کرد.

چه زمانی از بروشور استفاده می‌کنیم

بروشور یک ابزار قدرتمند برای افزایش برندینگ و تبلیغات است؛ بنابراین یک شرکت یا موسسه تازه تاسیس برای اینکه به معرفی برند و سازمان خود سرعت ببخشد و تاثیر زیادی روی نظر مخاطبانش قرار دهد، نیاز به ابزارهایی برای معرفی و تبلیغ دارد. زمانی که مدیران پاسخ این سوال را بدانند که بروشور چیست و دقیقا چه کارایی می‌تواند برای شرکتشان داشته باشد، قطعا از آن استفاده خواهند کرد. بروشور به صاحب کسب و کارها کمک می‌کند تا رشد شرکت خود را افزایش دهند.

اهمیت استفاده از بروشور

کاربرد بروشور برای بازریابی

ویژگی‌های یک بروشور خوب چیست

Rate this post
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *