کارت ویزیت (Business card) ابزاری است که افراد از طریق آن خود و خدماتشان را به دیگران معرفی میکنند. بنابراین طراحی انواع کارت ویزیت در وبسایت طرح پیچ طوری انجام میشود که تاثیری شگرفی بر روی رشد و ارتقاء کسب و کارها داشته باشد. کارت ویزیت چیه؟ ذات این ابزار تبلیغاتی این است که مواردی همچون نام، آدرس و اطلاعات مهم دیگر را با مشتریان به اشتراک بگذارد. بنابراین طراحی آن را باید متناسب با نوع بیزینس انجام دهید. برای مثال اگر کارفرما یک شرکت مشاوره مالی باشد، بهتر است که از فونت سیاه رنگ با پسزمینه خاکستری استفاده کنید تا فرآیند اعتمادسازی شرکت نزد مخاطبان با سرعت بیشتری انجام شود. در مجله آنلاین طراحی گرافیک میتوانید دورههای آموزشهای مفیدی درباره روند طراحی کارت ویزیت بیابید. این آموزشها به صورت مجازی هستند و نیاز به مراجعه حضوری ندارید.
تاریخچه کارت ویزیت
بیزینس کارت اولین مرتبه در چین باستان و در قرن پانزدهم ساخته شد. پس از آن این ابزار در قرن ۱۷ میلادی در بین خانوادههای اشرافی اروپا مورد استفاده قرار میگرفت. از قرن ۱۸ به بعد نیز به کار بردن کارت ویزیت در بین تودههای مختلف مردم مرسوم شد. درواقع قبل از قرار ملاقاتها دعوتنامههایی به شکل کارت به مامورین اداره پست تحویل داده میشد. این افراد وظیفه داشتند که موافقت یا عدم موافقت طرف مقابل را به اطلاع فرستنده کارت برسانند. معنی کارت ویزیت به انگلیسی یعنی visiting card هم از این قرار ملاقاتها گرفته شده است.
هدف از داشتن کارت ویزیت
هدف از داشتن کارت ویزیت این است که راه را برای یافتن مشتری جدید و فرصتهای تازه هموار کند. به بیان سادهتر موجب درآمدزایی بیشتر شود. لذا سعی کنید که یک طرح کارت ویزیت حرفه ای کاملا متفاوت و خلاقانه دیزاین نمایید. بهعنوان مثال خلاقیت در انواع برش کارت ویزیت، استفاده از شعارهای جالب و عکس کارفرما از جمله ایدههایی هستند که توجه مشتریان را جلب میکنند.
تعریف کارت ویزیت
کاربرد کارت ویزیت چیست؟ سادهترین کاربرد و تعریف کارت ویزیت این است که راههای ارتباطی، لوگو و سایر اطلاعات کسب و کار را در دسترس جامعه هدف قرار میدهد. برترین طراحان گرافیک ایران در سایت طرح پیچ به کارفرمایان برای انتخاب انواع روشهای چاپ کارت ویزیت مشاوره میدهند. زیرا برگزیدن کاغذهای شل و بیکیفیت در نهایت به ضرر کارفرما تمام میشود. استفاده از انواع کاغذ چاپ نامرغوب این ذهنیت را به مخاطبان القا میکند که با یک مجموعه کوچک و غیر حرفهای روبرو هستند.
ویژگیهای کارت ویزیت حرفهای
یکی از خصوصیات کارت ویزیت حرفهای این است که لوگو شرکت را در آن قرار دهید. ترفندهای خاص طراحی لوگو تاثیر غیر قابل انکاری در بازاریابی برند دارد. بنابراین لوگو را باید در دیزاین برجسته سازی کنید تا در وهله اول به چشم بیاید.
مزایای استفاده از کارت ویزیت در کسب و کارها
از جمله مزایای کارت ویزیت این است که تصویری معتبر از برند در اذهان مردم ایجاد میشود. این ابزار تبلیغاتی مشتریان جدیدی را برای برند به ارمغان میآورند. معایب کارت ویزیت چاپی نیز هزینههای چاپ و غیر قابل ویرایش بودن آن است. به همین دلیل برخی کارت دیجیتال را ترجیح میدهند. کارت ویزیت هوشمند چیست؟ این نوع کارتها به واسطه ایمیل، موبایل و سایر ابزارهای هوشمند قابل دسترسی هستند.
تاثیر کارت ویزیت در بازاریابی برند
کارت ویزیت تجاری چیست؟ بیزینس کارت اولین برداشتی است که افراد از برند خواهند داشت. از اینرو طراحی گرافیک در تبلیغات نقش موثری دارد و کارتی که به خوبی دیزاین شده باشد تا مدتها برای برند مربوطه مشتری جذب میکند.
هدف از طراحی کارت ویزیت چیست؟
اهمیت کارت ویزیت چیست؟ این ابزار باعث برندسازی و فروش بیشتر میشود و با هر بار دیدن آن، بیزینس مربوطه در ذهن مخاطب تداعی میگردد. حال اگر دیزاین و طراحی تایپوگرافی حرفه ای انجام شود، افراد تشویق میشوند که از محصولات آن برند استفاده نمایند.
تاثیر رنگ در طراحی کارت ویزیت
روانشناسی رنگها در طراحی گرافیک علیالخصوص دیزاین کارت ویزیت اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه هر کدام از رنگها معنی خاص خود را دارند، بهتر است که قبل از آغاز روند طراحی کارت ویزیت ابتدا اطلاعات لازم را درباره نوع شغل کارفرما و بازار هدف او به دست آورید. برای مثال اگر کارفرما صاحب یک فروشگاه است، بهتر است که تم رنگی فروشگاه را در نرم افزارهای طراحی گرافیک پیاده سازی کنید.
تاثیر فونت در طراحی کارت ویزیت
انتخاب فونت مناسب طراحی یکی از اصول مهمی است که اغلب از سوی گرافیستهای مبتدی نادیده گرفته میشود. فونت یک بیزنس کارت قوی باید بتواند از همان ابتدا توجه مخاطب را جلب کند. مثلا اگر مشتری شما صاحب یک شرکت ساختمانی است، باید فونتی را در نرم افزار طراحی کارت ویزیت به کار ببرید که قوی و پررنگ باشد. برعکس برای کارفرمایی که صاحب یک گالری هنری است، انتخاب فونت ظریف توصیه میشود تا بتواند روحیه هنری فرد را نشان دهد.
اجزای کارت ویزیت
کارت ویزیت از اجزا و بخشهای مختلفی تشکیل شده که در ادامه به بررسی هر بخش میپردازیم.
نام فرد یا سازمان در کارت ویزیت
نام شخص، تجارت یا نماینده تجاری باید روی کارت ویزیت مشخص باشد.
بخش اطلاعات تماس در بیزینس کارت
اطلاعات تماس، مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، وب سایت، حساب کاربری رسانههای اجتماعی (در صورت وجود)، آدرس، و سایر جزئیات تماس باید در کارت ویزیت درج شود.
درج لوگو در کارت ویزیت
لوگو به صورت بصری نشاندهنده یک کسبوکار است. از آنجایی که این ابزار برای بازاریابی و ارتباطات است، لوگو باید به درستی روی کارتهای ویزیت درج شود.
همه کسب و کارها نیاز به کارت ویزیت دارند؟
پاسخ این سوال قطعا بله است. زیرا در بیزینس کارت اطلاعاتی مانند، لوگو، نام شرکت یا اداره، شماره تلفن، آدرس و فکس درج میشود. بنابراین یک ابزار فیزیکی در اختیار مشتری قرار میگیرد که بتواند به سهولت به صاحب کسب و کار دسترسی داشته باشد. برای راحتی بیشتر در انتخاب طرح کارت ویزیت اختصاصی کسب و کارتان میتوانید از اشتراک طرح های لایه باز استفاده کنید.
آنچه در مقاله کارت ویزیت چیست خواندیم
در این مقاله از مجموعه طرح پیچ گفتیم صاحبان مشاغل به دنبال این هستند که تجارت خود را به افراد زیادتری معرفی کرده و به فروش بیشتر برسند. در این بین بیزینس کارت یکی از گزینههای موثر و کاربردی در تبلیغات به شمار میرود. زیرا باعث برندسازی و ماندگاری آن در ذهن مخاطب میگردد. طراحان کارت ویزیت کار دیزاین این ابزار را مطابق با اصول و قوانین خاص و با توجه به نوع کسب و کار انجام میدهند.
چه سایزی برای بیزینس کارت ویزیت مناسب است؟
اندازه رایج برای کارتهای مستطیلی در حد عابر بانک است. البته انواع سایز کارت ویزیت را میتوانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.
آیا در طرح پیچ دورههای آموزشی هم وجود دارد؟
در سایت طرح پیج دورههای مختلفی مانند دوره طراحی بیلبورد، دوره طراحی نراکت، دوره طراحی لوگو و… برای علاقهمندان برگزار میگردد. بعضی از آموزشها کاملا رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.