کاتالوگ چیست؟ آیا تا به حال نمونه کاتالوگ کسب و کار های مختلف را دیدهاید؟ کاربرد کاتالوگ چیست و چه مزیتی برای سازمان دارد؟ کاتالوگ یکی از انواع ابزارهای تبلیغاتی است که برای معرفی محصول یا خدمات شرکت مورد استفاده قرار میگیرد. کسب و کار های بزرگ، با استفاده از کاتالوگ علاوه بر معرفی مجموعه و محصولات خود، کاربرد آنها را هم ذکر میکنند. میتوان گفت که کاتالوگ هر شرکت، نماینده سازمان شما است که به معرفی اهداف، محصولات، توصیف سازمان، ارزشهای کسب و کار و … میپردازد. در کاتالوگ لازم نیست به توصیف تمام محصولات بپردازید. بهتر است به محصولات مهم که قصد افزایش فروش آن دارید بپردازید. البته برخی از کسب و کار، تمام محصولات یا خدمات خود را در کاتالوگ ثبت میکنند. این موضوع محدودیت یا ضرری را برای شما به همراه نخواهد داشت.
کاربرد کاتالوگ چیست؟
همانطور که در بخش کاتالوگ چیست، ذکر کردهایم؛ کاربرد کاتالوگ تبلیغات، معرفی برند و معرفی محصولات است. اما لازم است با کاربرد کاتالوگ بیشتر آشنا شویم. طراحی کاتالوگ میتواند اطلاعات بیشتری را در مورد سازمان یا کسب و کار شما به مخاطبها القا کند و به صورت سازمانیافته در اختیار آنها قرار دهد. کاتالوگ به معرفی کسب و کار شما میپردازد بهتر است برای طراحی کاتالوگ یا چاپ کاتالوگ برند خود، از متخصصهای طراحی کاتالوگ مشاوره بگیرید. اگر کسب و کار کوچکی دارید و قصد طراحی کاتالوگ حرفهای را ندارید، میتوانید از طرحهای لایه باز کاتالوگ طرح پیچ استفاده کنید و طرح مورد نظر خود را پیدا کنید.
برای بهتر دیده شدن و معرفی سازمان خود، لازم است که از کاتالوگ استفاده کنید. کاتالوگ یکی از تبلیغات هوشمندانه و مؤثر است که به صورت واضح و شفاف در اختیار مشتریان شما قرار میگیرد. کاتالوگ یک تبلیغ ماندگار است؛ در نتیجه میتواند گزینه خوبی برای برندسازی کسب و کار شما باشد.
ویژگیهای یک کاتالوگ خوب چیست؟
کاتالوگ نشان دهنده یک برند است، در نتیجه باید طبق اصول و استانداردهای خاص خود پیاده سازی شود. یک کاتالوگ خوب باید دارای ویژگیهایی باشد تا مخاطب را به سمت کسب و کار خود بکشاند. در ادامه به ذکر ویژگیهای یک کاتالوگ خوب میپردازیم.
اولین و مهمترین ویژگی یک کاتالوگ خوب، راحتی در حمل و ساده بودن آن است. سعی کنید هنگام چاپ کاتالوگ از جنسهایی استفاده کنید که سنگینی زیادی نداشته باشد. همچنین ساده بودن آن کمک میکند تا مخاطب به راحتی آن را مطالعه کرده و مقایسه محصولات را انجام دهد.
یکی دیگر از ویژگیهای یک کاتالوگ خوب، استفاده مناسب از رنگها است. بهتر است نهایت از 4 رنگ استفاده کنید.
کاتالوگ شما باید مختصر اما جامع باشد. سعی کنید از یک تولیدکننده محتوا بخواهید تا با قلم خود به تمام سؤالاتی که برای کاربر یا مخاطب پیش میآید، پاسخ دهد.
در هر صفحه از کاتالوگ معرفی محصول، از عکسهایی استفاده کنید که مناسب متن شما باشد. هماهنگی عکس و متنهای موجود کاتالوگ برند شما، مخاطب را حفظ میکند.