بیلبورد چرخان که به آن trivision نیز گفته میشود یکی از انواع بیلبوردهای شهری است که از لتهای متحرک عمودی تشکیل شده و هر کدام از این لتها در فاصلههای زمانی مشخص قابلیت چرخش 120 درجه دارند. با هر چرخش، پیام تبلیغاتی یا اطلاعات جدیدی به مخاطب منتقل میشود. در صورتی که نیاز به طرح بیلبورد چرخان دارید همین حالا
در صورت سفارش طراحی بیلبورد چرخان از مجموعه طرح پیچ، سه تصویر یا پیام جداگانه را میتوانید در بیلبورد تبلیغاتی خود نمایش دهید. در این مقاله از مجله آموزشی طرح پیچ به بررسی بیلبورد چرخان و کاربرد و مزایای آن میپردازیم.
جذابیت چند برابری با بیلبوردهای چرخان
بیلبورد چیست؟ از بیلبورد چرخان بیشتر به عنوان یک ابزار تجاری تبلیغاتی استفاده میشود و هم در داخل محیطهای سربسته و هم روباز کاربری دارد. بیلبوردهای چرخان معمولا در کنار بزرگراهها و مراکز شهر به چشم میخورد. با تغییر پیامهای بیلبورد و چرخش آن توجه هر مخاطبی جذب میشود. مطالعات موردی نشان میدهد که حرکات بیلبورد چرخان توجه مخاطبان را به خود جلب می کند و تأثیر نام تجاری و برند را افزایش میدهد.
از انواع بیلبورد چرخان در اقصی نقاط جهان استفاده میشود و در همه اندازهها و اشکال مانند منحنی، اندازههای غولپیکر، فرمت شهری، روی دیوار، فرمت لنداسکیپ و فرمت پرتره قابل تولید است. برای دیدن انواع فایل لایه باز بیلبورد میتوانید به صفحه مربوطه بروید.
مزایای استفاده از بیلبورد چرخان چیست؟
با استفاده از بیلبورد چرخان که به آن rotapanel نیز گفته میشود میتوان سه پیام منحصربفرد را یک بیلبورد نمایش داد و تاثیر تبلیغاتی خود را سه برابر کرد. میتوان هنگام سفارش و خرید فایل لایه باز بیلبورد، قاب و اندازه بیلبورد را مطابق با نیاز خود سفارشی کرد. از مزایای کاربردی بیلبورد چرخان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1. بهکارگیری خلاقیت بیشتر با بیلبوردهای چرخان
شاید دیدن یک بیلبورد ثابت خستهکننده باشد و اثر تبلیغاتی کافی نداشته باشد. با استفاده از بیلبورد چرخان طراح بیلبورد خلاقیت بیشتری هنگام طراحی دارد. مخاطبان همیشه از دیدن خلاقیت لذت میبرند و بیشتر به برند و محصولات توجه میکنند. حتی اگر زمان تهیه اشتراک خرید طرح لایه باز، یک قسمت از بیلبورد چرخان را برای تبلیغ برند خود سفارش داده باشید با طراحی منحصربفرد آن بخش میتوانید از سایر بخشهای بیلبورد متمایز شوید، خصوصا اگر موضوع تبلیغاتی کلی بیلبورد چرخان یکسان باشد. خلاقیت بیشتر به معنی داشتن گزینههای بیشتر برای کمپینهای تبلیغاتی است. شاید فکر کنید که بنر یا طرح لایه باز بنر بتواند نقش این مرحله را برای موفقیت به دوش بکشد، اما اینطور نیست و هرکدام در دستهبندی خود قوی هستند.
2. حرکت بیلبوردهای چرخان باعث جلب توجه مخاطب میشود
در یک برنامه زمانبندی شده، لتهای عمودی بیلبورد چرخان حرکت میکنند و پیام تبیلغاتی خلاقانهای را به مخاطب مننتقل میکنند. همین حرکت توجه بیشتری از مخاطب را نسبت به بیلبوردهای ثابت به خود جلب میکند. بیلبوردهای چرخان از جذابیتی برابر با بیلبوردهای سه بعدی برخوردارند. در هر حرکت بیلبورد چرخان ممکن است پیام و تبلیغ جدیدی به مخاطب منتقل شود یا همه تبلیغات متعلق به یک موضوع واحد باشند. حرکت بیلبورد چرخان باید طوری باشد که توجه و کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و منتظر باشد تا طراحی بخش بعدی بیلبورد چرخان را ببیند. تمامی این موارد در دوره طراحی بیلبورد مجموعه طرح پیچ به تفصیل شرح داده میشود.
3. طراحی انعطافپذیر بیلبوردهای چرخان
بیلبوردهای چرخان مانند بیلبوردهای ثابت در تمامی ساعات شبانهروز و در هر شرایط آب و هوایی کار خود را انجام میدهند. در دورههای دیزاین گرافیکی بیلبورد چرخان به شما آموزش داده میشود که چگونه با استفاده از ابزارهای طراحی بیلبورد، بیلبوردی با طراحی منعطف و چندبخشی بسازید و کنترل بیشتری بر نحوه نمایش و دفعات نمایش پیام تبلیغاتی خود داشته باشید. میتوانید یک طرف بیلبورد یا هر سه بخش را سفارش دهید و استراتژی تبلیغاتی خود را مطابق با آن بچینید.
استفاده از بیلبوردهای چرخان به چه کسبوکارهایی توصیه میشود؟
توصیه میشود کسبوکارهایی که خدماتی را برای آحاد مردم ارائه میدهند از بیلبوردهای چرخان استفاده کنند. برای مثال بیمارستانها، اپراتورهای تلفن همراه و کلا که خدماتی برای اقشار مختلف دارند با سفارش طراحی بیلبورد چرخان میتوانند به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند. با مشاهده نمونه کار طراحی بیلبورد میتوان فهمید که استفاده از این بیلبورد در بین چه شرکتها و خدماتی رایجتر است و سپس تصمیم به سفارش آن گرفت. اگر هم میخواهید بیلبورد لایه باز رایگان بیشتری ببینید، از طریقه لینک مربوطه به آنجا بروید.
استفاده از بیلبوردهای چرخان چگونه تبلیغات دیجیتالی را بهبود میبخشد؟
پنلهای بیلبوردهای سه بعدی یک شبکه تبلیغاتی گسترده محسوب میشوند. هر شخصی پیاده یا سواره از محل بیلبوردهای سه بعدی عبور کند با مشاهده بیلبوردهای سه بعدی به اهداف تبلیغاتی شما نزدیک میشود. با تبلیغات آنلاین و دیجیتال توسط بیلبوردهای سه بعدی، میتوانید جمعیت هدف را دو برابر کنید تا برند خود را بیش از پیش ارتقا دهید. بهتر است یک کمپین تبلیغاتی آنلاین برای بیلبوردهای چرخان طراحی نمایید. در این صورت میتوانید جامعه هدفی که مدنظر دارید را به آسانی هرچه تمامتر به سمت و سوی کسبوکار خود بکشانید.
سخن تکمیلی
در این مقاله سعی شد تا تمام نکاتی که میتواند یک بیلبورد چرخان در بهتر شدن کسبوکار شما داشته باشد عنوان شود. همچنین در این راستا ترفندهایی برای بهتر شدن هرچه بیشتر شما آورده شد تا در نهایت بتوانید تبلیغی موفق در این زمینه داشته باشید. امیدواریم با عنوان کردن این مطالب مقداری از دغدغههای شما را پوشش داده باشیم.