تقویم تبلیغاتی چیست؟ (?What is a advertising calender) اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید حتماٌ نمونههای مختلفی از تقویمهای تبلیغاتی را میبینید. این تقویم ممکن است به شکل تقویم رومیزی در دفتر کار شما یا به صورت تقویم دیواری بر دیوار مغازه شما قرار داشته باشد.
اکثر این تقویمها به صورت هدیه به دست شما رسیده و بر روی آن، لوگو و نشانی شرکتها و سازمانهایی که آنها را هدیه دادهاند نقش بسته است. چرا شرکتها از تقویم تبلیغاتی به عنوان هدیه استفاده میکنند؟ تقویمهای تبلیغاتی از مناسبترین و ماندگارترین هدیههای تبلیغاتی برای بیشتر کسبوکارها هستند که در پایان سال طرفدارهای زیادی پیدا میکنند. چه چیزی بهتر از هدیهای که 365 روز سال در کنار مشتریان شما باشد و کسی آنها را دور نیاندازد.
یکی دیگر از مزایای تقویم تبلیغاتی این است که کاربردی همیشگی و همگانی دارد و با مشاهده آن لوگو و برند سازمانی و اطلاعات تماس شما برای همیشه در ذهن مخاطب نقش میبندد و هرگز شما را فراموش نمیکنند. بنابراین اهمیت تقویم تبلیغاتی در جذب مخاطب بسیار زیاد و تاثیرگذار است. تقویم تبلیغاتی یکی از روشهای تبلیغاتی پربازده است.
حالا که با لزوم سفارش تقویم تبلیغاتی آشنا شدید، در ادامه مطلب با انواع تقویم تبلیغاتی، اصول طراحی تقویم تبلیغاتی و اهمیت آن در بازاریابی آشنا میشویم و به این سوال پاسخ میدهیم که آیا همه کسبوکارها به تقویم نیاز دارند یا خیر؟ با ما همراه باشید.
اهمیت سفارش تقویم تبلیغاتی از جنبه بازاریابی
مشاوران کسبوکار و بازاریابی به سازمانها پیشنهاد میدهند هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی خود، هدیهای را انتخاب کنند که کاربردی باشد و همیشه همراه مخاطبان باشد و آن را دور نیاندازند. تقویم ابزاری است که مخاطبان هدفان آن تمامی اقشار جامعه هستند. همه افراد برای برنامهریزیهای روزانه و بلندمدت خود به تقویم نیاز دارند. بنابراین چه چیزی بهتر از تقویم تبلیغاتی؟
طراحی تقویمهای تبلیغاتی به گونهای است که منجر به برندسازی و معرفی هویت سازمانی شما به مخاطبان میشود. به همین خاطر است که اکثریت کسبوکارها در اقلام ست اداری خود، تقویم تبلیغاتی را نیز قرار میدهند.
در طراحی تقویم تبلیغاتی، مواردی مثل نام برند، شعار سازمانی، لوگو و اطلاعات تماس را درج میکنید. در تقویمهای تبلیغاتی سفارشی عکسهایی از خود سازمان و محصولات و خدمات آن نیز قرار میگیرد. مخاطب با مشاهده مکرر این اطلاعات برای همیشه یا حداقل مدت طولانی آنها به ذهن میسپرد. بنابراین از منظر جذب مخاطب و بازاریابی محیطی، تقویمهای تبلیغاتی اهمیت ویژهای دارند.
انواع تقویم تبلیغاتی
تقویمهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که در ادامه به ذکر آنها میپردازیم/.
- تقویمهای تبلیغاتی رومیزی
- تقویمهای تبلیغاتی جیبی
- تقویمهای تبلیغاتی دیواری
- تقویمهای تبلغاتی پالتویی
برجستهترین مزایای استفاده از تقویم تبلیغاتی
از اهمیت و لزوم سفارش تقویم تبلیغاتی و نقش تقویم در جذب مخاطب کسبوکارها صحبت کردیم. در ادامه برخی از مزایای کلیدی استفاده از تقویم تبلیغاتی را بیان میکنیم.
- هدیهای ارزشمند هستند و در مخاطب حس خوبی ایجاد میکنند.
- به برندسازی و مطرح شدن نام سازمان کمک میکنند.
- مقرونبهصرفه هستند.
- ماندگاری و طول عمر بالا دارند.
- امکان سفارش و طراحی آنها به صورت اختصاصی وجود دارد.
- پرطرفدار و کاربردی هستند.
- و …
تفاوت تقویم رومیزی عمومی و اختصاصی در چیست؟
در تقویمهای تبلیغاتی عمومی امکان سفارشیسازی وجود ندارد و نمونههایی از پیش آماده هستند.
آیا امکان درج نمونه کار سازمان در تقویم وجود دارد؟
بله در تقویمهای تبلیغاتی که به صورت اختصاصی طراحی میشوند، فضایی برای درج تصاویر و اطلاعات سازمانی درنظر گرفته میشود.