طراحی گرافیک در تبلیغات (Graphic design in advertising) به چه معناست؟ کسب و کارهای مختلف برای آنکه بتوانند محصولاتشان را به دیگران معرفی کنند نیازمند تبلیغات هستند. روشهای زیادی برای انجام تبلیغات وجود دارد اما شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید مؤثرترین روش را برای تبلیغات انتخاب کنید زیرا انجام تبلیغات غیراصولی و بیفایده فقط باعث هدر رفتن بودجه شما میشود به همین دلیل در طرح پیچ تصمیم داریم تا شما را با روشهای مختلف طراحی گرافیک در تبلیغات بیشتر آشنا کنیم. با ما در وب سایت طرح پیچ همراه باشید.
طراحی تبلیغات یکی از مهمترین و اساسیترین مواردی است که هر شرکت طراحی گرافیک عموما به ارائه آن مشغول است. تقریبا میتوان گفت که نقش گرافیک در ارائه تبیلغات به میزان زیادی در چند سال گذشته افزایش داشته است، دلیل این موضوع را هم میتوان ارائه بسترهای مختلفی برای تبلیغات در نظر گرفت. از کارت ویزیت ساده گرفته تا بیلبوردهای حرفهای خیابانی. طراحی تبلیغات به وسیله نرم افزارهای مختلفی انجام میشود که در مقاله نرم افزارهای طراحی گرافیک به آن پرداختهایم.
همچنین میتوانید از قسمت طرح لایه باز وب سایت اقدام به دانلود طرح لایه باز بیلبورد کنید.
نقش طراحی گرافیک در تبلیغات چیست؟
برای آشنایی با تبلیغات در دنیای گستردهی طراحی بهتر است در ابتدا با مفهوم واژه تبلیغات آشنا شوید. تبلیغات به معنی استفاده از یک تکنیک مؤثر برای معرفی محصولات، خدمات و ایدهها است. شما با کمک تبلیغات، اطلاعاتی از برند و نوع کسب و کارتان را به مشتریان احتمالی ارائه میکنید پس هر چه قدر تبلیغات شما هوشمندانه و خلاقانهتر باشد، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. یکی از نکات مهمی که در هنگام تبلیغات باید آن را مدنظر قرار دهید، همراه کردن احساسات با اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه فعالیت کسب و کارتان است زیرا با برانگیختن احساسات افراد، بیشتر در ذهن آنها باقی میمانید.
کسب و کارهای مختلف اهداف متفاوتی را برای انجام طراحی گرافیک در تبلیغات دنبال میکنند به همین دلیل قبل از هر کاری باید هدفتان را از انجام تبلیغات مشخص کنید. آیا میخواهید محصولات جدیدتان را به مردم معرفی کنید؟ یا به دنبال راهی برای جلب اعتماد مردم نسبت به برندتان هستید؟ برخی از اهدافی که میتوانید با استفاده از تبلیغات به آنها برسید عبارتاند از:
- معرفی محصولات جدیدی که به تازگی به بازار عرضه شدهاند.
- آگاه کردن دیگران و تلاش برای معرفی برند کسب و کارتان
- جذب مشتریان جدید
- به دست آوردن سهمی از بازارهای بینالمللی
- اعتبار بخشیدن به برندتان از طریق تبلیغات
اما نقش طراحان گرافیک در تبلیغات چیست؟ بهتر است بدانید که طراحان و گرافیستهایی که در حوزه تبلیغات فعالیت میکنند، علاوه بر دانش فنی اطلاعات زیادی در زمینه بازاریابی نیز دارند؛ در نتیجه میتوانند به خوبی با توجه به هدفی که از طریق تبلیغات به دنبال آن هستید، به شما در این زمینه کمک کنند، برخی اوقات تنها وظیفه طراحی گرافیک فقط بازاریابی محصول نیست و میتواند در حوزههای دیگری مانند تبلیغ برای شورای دانش آموزی باشد. برخی از فعالیتهای اصلی طراحان تبلیغاتی در عبارت است از:
- طراحی آگهیهای تبلیغاتی در مجلات، روزنامهها
- طراحی پوستر، بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی (مثال نزدیک آن پوستر ولادت امام علی)
- طراحی اینفوگرافیک
- طرح بروشورهای چاپی و دیجیتالی
- ساخت و طراحی قالبهای گرافیکی قابل استفاده در خبرنامهها و شبکههای اجتماعی
وقتی صحبت از کار گرافیکی به میان میآید، استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی گرافیک بسیار مهم و ضروری خواهد بود، این موضوع را میتوانید در بنر شهر رمضان به خوبی مشاهده کنید که توانسته به خوبی از رنگهای مرتبط بهره ببرد.
یک طرح تبلیغاتی خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
طرحهای تبلیغاتی باید بتوانند با اکثریت افراد جامعه ارتباط برقرار کنند. ایجاد ارتباط بصری با تبلیغات میتواند تأثیر زیادی در جذب مشتری و به دنبال آن فروش بیشتری را به همراه داشته باشد، به عنوان مثال بنر فروشگاه کیف و کفش اگر طرح تخفیفی دارد، باید بتواند به خوبی روی آن مانور بدهد. اما به طور کلی یک طرح تبلیغاتی ایده آل باید دارای سه ویژگی اصلی ایده پردازی، جذابیت و نوآوری باشد.
- ایده پردازی: ایده پردازی اولین گام در ایجاد یک طرح تبلیغاتی است. منظور از ایده پردازی، اندیشه و تفکر گرافیستی است که میخواهد با استفاده از ابزار مختلفی مانند المانهای گرافیکی یک طرح تبلیغاتی را برای کسب و کار شما طراحی کند. او باید بتواند به خوبی اجزای مختلف را با توجه به ایدههایی که در ذهنش دارد، در کنار یکدیگر قرار دهد. در نهایت باید ایدههایش را به نحوی اجرایی کند که مخاطب با آن به راحتی ارتباط برقرار کند. (بنر تخفیفات گزینه بسیار نزدیکی از کار اجرا شده طرح پیچ است)
- نوآوری: کپیبرداری از طرحهای تبلیغاتی مشابه میتواند آسیب زیادی به اعتبار برند شما وارد کند؛ بنابراین باید یک محتوای جدید و خلاقانه را برای تبلیغات پیدا کنید. خلاقیت یک گرافیست نشاندهنده مهارت او در این زمینه است. استفاده از طرحهای تبلیغاتی خلاقانه تأثیرگذاری تبلیغات شما را دوچندان میکند در حالی که تبلیغات عجولانه و بدون نوآوری میتواند تأثیر منفی داشته باشد بنابراین باید زمان زیادی را برای طراحی و ساخت تبلیغات صرف کنید. به عنوان مثال یک املاک، باید بتواند برای خود بنر مشاور املاک، تراکت یا هر ایده تبلیغاتی ایدهآلی داشته باشد تا بتواند مشتریان هدف خود را جذب کند. در غیر این صورت برندی منفور خواهد داشت.
- جذابیت: طراحی گرافیک در تبلیغات شامل مباحث مختلفی میشود، اما به جرئت میتوان گفت که جذابیت در طرحهای تبلیغاتی یک اصل بسیار مهم است؛ زیرا زمانی مخاطب با تبلیغات شما ارتباط برقرار میکند که برای او جذابیت داشته باشد. همچنین باید بتواند او را علاقهمند کند تا به دنبال اطلاعات بیشتری درباره محصولات یا خدمات ارائه شده از جانب کسب و کارتان داشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که هر سه ویژگی ایده پردازی، نوآوری و جذابیت به یکدیگر وابسته هستند و برای طراحی یک تبلیغات درست و اصولی باید به هر سه مورد توجه کنید. مثلا برای موارد جذاب ما میتوانیم از موارد وبسایت خودمان که برای بنر تبلیغاتی لوازم خانگی تهیه کردهایم، اشاره کنیم.
اهمیت تصاویر در تبلیغات دیجیتالی
یکی از گزینههای طراحی گرافیک در تبلیغات، تصاویر و طرحهای گرافیکی بوده که از اهمیت زیادی در تبلیغات دیجیتالی برخوردار است؛ زیرا این تصاویر هستند که در اولین برخورد میتوانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. در صورتی که تصاویر یا طرحهای گرافیکی جذاب باشند، فرصت مناسبی برای جذب مشتری و فروش بیشتر فراهم خواهد شد. افرادی که در تبلیغات خود از تصاویر منحصر به فردی استفاده میکنند یا کسب و کار آنها دارای لوگوی ساده و در عین حال جذابتری است معمولاً بیشتر در ذهن مخاطبانشان باقی میمانند. انتخاب تصویر مناسب از این نظر اهمیت دارد که میتواند پیام شما را به شکل غیرمستقیم به مخاطب برساند. به عنوان مثال طرح لایه باز بنر رستوران رایگان در وبسایت طرح پیچ همین قابلیت را دارند که برای نمونه نزدیک میتوانید آنها را مشاهده کنید.
برخی از بنرها هم صرفا برای تبلیغات نیست و تنها یک رویداد را به مردم یادآوری میکند که نمونه نزدیک آن را میتوانید در لینک لایه باز عید قربان مشاهده کنید.
تاثیر تصاویر در تبلیغات دیجیتال را میتوان در بنرهای تبلیغاتی دید. اگر نمیدانید بنر تبلیغاتی چیست مقاله قبل را بخوانید.
همچنین نباید نقش تصاویر در شبکههای مجازی مانند اینستاگرام را نادیده گرفت. امروزه بخش زیادی از مردم در شبکههای مجازی فعالیت میکنند؛ بنابراین انتخاب یک تصویر تبلیغاتی جذاب به دیده شدن برند شما کمک زیادی خواهد کرد. افزایش محبوبیت برندتان در فضای مجازی در افزایش ترافیک وبسایت شما نیز تاثیرگذار خواهد بود، زیرا مردم میخواهند اطلاعات بیشتری درباره محصولات شما به دست بیاورند؛ بنابراین به همین علت است که به وبسایت شما مراجعه میکنند. بهترین دورههای رایگان گرافیک را در وب سایت طرح پیچ ببینید. به عنوان یکی از چیزهای ابتدایی که ما در این دورهها آموزش میدهیم، چطور عکس را به jpg تبدیل کنیم میباشد.
در چنین موقعیتی تولید محتوای مفید و کاربردی میتواند این افراد را به مشتریان شما تبدیل کند؛ پس هرگز نقش تولید محتوا در افزایش فروش را دست کم نگیرید. توجه داشته باشید که هیچ کار تبلغیاتی حرفهای نمیتوان با گوشی انجام داد و به نوعی میتوان گفت ایده طراحی گرافیک با گوشی ایده مناسبی نخواهد بود.
معرفی تعدادی از روشهای تبلیغاتی رایج در دنیا
در سالهای اخیر روشهای مختلفی برای انجام تبلیغات محیطی و تبلیغ در فضای مجازی به وجود آمده است. معرفی تعدادی از روشهای تبلیغاتی رایج در دنیا تا حد فراوانی میتواند تاثیر مثبتی در کسب و کار شما بگذارد. در ادامه به بررسی هر کدام از آنها میپردازیم تا بتوانید آشنایی بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید. با ما همراه باشید.
تبلیغات دیجیتالی
تمام تبلیغاتی که شما در بستر اینترنت مشاهده میکنید جزو تبلیغات دیجیتالی هستند. این نوع تبلیغات در دنیای طراحی نیز از معیارهای خاصی برخوردارند، به صورتی که نحوه طراحی تبلیغات در فضای مجازی بسیار متفاوتتر از سایر روشهای تبلیغاتی دیگر است. حتماً تاکنون در سایتهای مختلف تبلیغات زیادی را مشاهده کردهاید؛ این تبلیغات روشهای بسیار خوبی برای کسب درآمد نیز هستند. روش دیگری بهنام تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، این روش تبلیغ با استفاده از تولید محتوا در وبسایتها به وجود میآید. در این شیوه، محتوایی تولید میشود که هدف از آن تبلیغ کردن یک برند یا محصول مشخص است. به عنوان مثال میتوان از طرح موکاپ تبلیغات برای شبکههای اجتماعی استفاده کرد. در موکاپ تبلیغات شما میتوانید محصولاتتان را در وضعیتهای مختلف قرار دهید و آن را به شیوه نوین تبلیغ کنید. تبلیغات دیجیتالی به سرعت در حال رشد هستند به گونهای که امروزه شما در تمام فضاهای مجازی مانند فیسبوک، اینستاگرام و… آنها را مشاهده میکنید. طرح قالب اینستاگرام در پستهایی که به نمایش میگذارید بسیار اهمیت دارد و باعث جذب مشتری میشود.
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی یکی از قدیمیترین شیوههای طراحی گرافیک در تبلیغات است البته امروزه با توجه به رشد چشمگیر تبلیغات دیجیتالی دیگر با استقبال زیادی رو به رو نیست اما هنوز هم میتوان از آن به عنوان یکی از شیوههای مؤثر در تبلیغات یاد کرد. برای اینکه به خوبی متوجه این موضوع شوید، میتوانید لینک سایت طراحی تراکت رایگان را ببینید و نمونههای چاپی زیادی را بیابید. اما بهتر است بدانید که تبلیغات چاپی به سه زیرمجموعه تقسیم میشوند:
- تبلیغات تناوبی: منظور از تبلیغات تناوبی، چاپ تبلیغات در نشریات مختلف مانند روزنامهها و مجلاتی است که در تاریخ مشخصی منتشر میشوند. حتماً تاکنون تبلیغات محصولات مختلف را در مجلهها و روزنامهها مشاهده کردهاید بهتر است بدانید استفاده از تصاویر و عنوان جذاب در این نوع تبلیغات برای جذب مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است.
- برشور و برگههای تبلیغاتی: از بروشورها و برگههای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و تشریح اهداف کسب و کارها به مخاطب استفاده میشود. بروشورها را میتوان در محلهای پر رفت و آمد توزیع کرد یا در داخل صفحات مجلات و روزنامهها قرار داد. یکی از ویژگیهای بسیار خوب بروشورها و برگههای تبلیغاتی فضایی است که این نوع تبلیغات برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتتان در اختیار شما میگذارد. مثلا تراکت آرایشگاه یک مدل خوب از برگههای تبلیغاتی است.
- تبلیغات پستی: تفاوت این روش تبلیغات چاپی با دو روش قبلی در نحوه رساندن تبلیغات به دست مخاطب است. در واقع بروشورها و برگههای تبلیغاتی را میتوانید از طریق پست برای مخاطبانتان ارسال کنید. بهتر است محتوای تبلیغاتی پستی بسیار مفصلتر و با جزئیات بیشتری همراه باشد تا توجه افراد را به خود جلب کند. شما میتوانید از هر تکنیکی که به نظرتان خلاقانهتر است در این شیوه تبلیغاتی استفاده کنید.
تبلیغات محیطی
به هر گونه تبلیغی که در محیط پیرامونتان مشاهده میکنید مانند بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوس و… تبلیغات محیطی گفته میشود. این شیوه طراحی گرافیک در تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باید به گونهای طراحی شوند که در یک نگاه پیام شما را به مخاطب برسانند و همچنین در میان انبوهی از تبلیغات دیگر دیده شوند. تبلیغاتی که بر روی تلویزیونهای بزرگ در بزرگراهها و میدانهای اصلی شهر به نمایش درمیآیند نیز جزو تبلیغات محیطی هستند. میتوانید با طرح افتر افکت پروژههای تجاری بخشی از توجهات را به کسب و کار خود سوق دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغات محیطی باید رنگی و پر زرق و برق باشند. همچنین سعی کنید از طرحهای گرافیکی یا عکسهایی استفاده کنید که به خوبی منتقلکننده پیام شما باشند و در انتها شعارهای تبلیغاتیای را انتخاب کنید که بیشتر از شش کلمه نباشند تا مخاطب زمان کافی برای خواندن آن داشته باشد.
در مقاله روش محاسبه قیمت طراحی گرافیک میتوانید فرمول مناسب برای پیدا کردن هزینه را بیابید.
آنچه در مقاله طراحی گرافیک در تبلیغات خواندید
با توجه به مطالب بیان شده میتوان نتیجه گرفت که طراحی گرافیک در تبلیغات از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. امروزه تبلیغات تنها محدود به تبلیغات در روزنامه، مجله و تلویزیون نمیشود بلکه تبلیغات در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا تبلیغات دیجیتالی مانند تأثیرگذاری بیشتری دارند. همچنین به سه اصل مهم ایده پردازی، خلاقیت و جذابیت در تمام روشهای تبلیغاتی مانند تبلیغات محیطی، چاپی و تبلیغات دیجیتال باید توجه شود تا بتوان بهترین نتیجه را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کرد. از این که با ما تا انتهای مقاله در مجله آنلاین طراحی گرافیک طرح پیچ همراه بودید از شما سپاسگذاریم.