انواع بنر و نحوه طراحی آن

با انواع بنر و نحوه طراحی آن (Types of banners and how to design them) آشنایی دارید؟ برای طراحی بنرهای مختلف باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به نتایج حرفه‌ای دست پیدا کنید. هنر دیزاین انواع بنر، به یادگیری و ارتقای مهارت نیاز دارد. یک گرافیست حرفه‌ای باید بداند که طراحی بنر باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را به خود جذب کند.

به عنوان مثال این برنما از چه نوعی است؟ قرار است در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر شود و یا یک بنر برای تبلیغات کلیکی در سایت‌های مختلف است؟ با ما در وب سایت طرح پیچ همراه باشید.

 درج لوگو را فراموش نکنید

یکی از فاکتورهای ضروری که باید در هر برنمایی لحاظ شود، لوگوی سازمان و یا برند مورد نظر است؛ این کار آگاهی افرادی را که این  را می‌بینند نسبت به برند و کسب و کار شما افزایش می‌دهد. بنابراین درج لوگوی انحصاری خودتان بر روی آن از ضرورت‌ها است؛ چرا که اگر این برنما لوگوی شما را نداشته باشد نمی‌تواند در انتقال پیام تبلیغاتی شما به مخاطب موفق عمل کند.

حواستان به نرخ کلیک باشد

یکی از اصولی که در طراحی بنرهای تبلیغاتی و کلیکی باید به آن دقت کنید، استفاده از دکمه‌های درستی است که با یک کال تو اکشن بتوانند نرخ کلیک بالایی بگیرند. شما می‌توانید از هر دکمه‌ای با هر محتوا و طراحی در بنر خود استفاده کنید؛ اما تجربه شنان داده است که برخی از دکمه‌ها در کنار یک‌سری از محتواها بهتر جواب می‌دهد و نرخ کلیک بیشتری دارد. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم برای طراحی بنر اینترنتی خود حتما از افراد باسابقه در این زمینه کمک بگیرید.

برنماهای چاپی؛ ابزاری برای تبلیغات آفلاین

همان‌طور که ابتدای متن گفتیم، بنر و انواع آن به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که یکی‌دیگر از انواع آن برنماهای چاپی برای انتشار در فضاهای آفلاین هستند. این بنرها هم ابزاری مناسب برای تبلیغات به شمار می‌روند؛ به این شرط که درست همانند برنماهای اینترنتی، در طراحی این نوع هم اصول و استانداردهای لازم رعایت شود. این بنرها در واقع چاپی گرافیکی هستند که با طراحی هوشمندانه سعی در انتقال یک پیام و یا مفهومی خاص به مخاطب دارند. از آن‌ها می‌توان در فضاهایی مانند نمایشگاه‌ها و فضاهای باز برای مقاصد تبلیغاتی و تجاری استفاده کنیم.

این برنماها خود به دو دسته‌ی بنرهای داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای شناخت بیشتر بنر و انواع آن توجه داشته باشید که برنماهای تبلیغاتی که در سطح شهر مشاهده می‌کنید و بیلبوردها جزو بنرهای خارجی محسوب می‌شوند و انواع استندها، رول آپ‌ها و پاپ اپ‌ها نیز جزو دسته داخلی آن‌ها به شمار می‌روند. این بنرها می‌توانند در اشکال گوناگونی مانند دیواری، پرتابل و اسپیسی مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع برنماهای چاپی از نظر جنس و ساختار

اگر بخواهیم این بنرهای چاپی را از نظر جنس آن‌ها تقسیم‌بندی کنیم، با طبقه‌بندی گسترده‌تری مواجه می‌شویم که عبارتنداز:

  • کاغذ
  • مش
  • وینیل
  • برنماهای معمولی پلاستیکی
  • پی وی سی
  • فابریک

گذشته از جنس آن‌ها، بنر و انواع آن می‌تواند از نظر ساختار نیز تقسیم‌بندی شود. آن‌ها می‌توانند به شکل یک پوستر ساده بر روی دیوار قرار بگیرند و یا همانند یک پرچم به دیوار متصل شوند. به طور کلی می‌توان انواع آن را به صورت زیر بیان کرد:

  • برنماهای پرچمی
  • استندهای نمایشگاهی
  • استندهای خیابانی
  • بنرهای خیابانی
  • و غیره

اصول دیزاین انواع بنر و نحوه طراحی آن

فرقی نمی‌کند قصد دارید کدام یک از انواع برنما را برای تبلیغات برند و خدمات خود انتخاب کنید؛ در حال کلی باید یک سری استاندارد‌های لازم را در طراحی داشته باشید تا طرح نهایی موفقیت آمیز باشد. رعیات این اصول کمک می‌کند تا خروجی کار شما را به هدفی که دارید نزدیک‌تر کند. بهتر است برای طراحی هرگونه بنری، ابتدا با چند تیم گرافیک مشورت کرده و بعد بهترین تیمی را انتخاب کنید که از به‌روزترین ابزارها و نرم‌افزارهای موجود برای طراحی بهره می‌گیرند.

پیام باید کوتاه اما تاثیرگذار باشد

پیامی که می‌خواهید آن را توسط بنر و انواع آن به مخاطب منتقل کنید باید به اندزاه کافی کوتاه باشد؛ اما مراقب باشید این کوتاهی بیش از حد باعث نشود از اثرگذاری آن کم شود! به همین خاطر می‌توان گفت علاوه بر سبک طراحی، پیام تبلیغاتی و محتوایی که انتخاب می‌کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که اکثر این برنماها جایی نصب و منتشر می‌شوند که مخاطب فرصت کافی برای بررسی آن‌ها را ندارد، باید پیام خود را به سریع‌ترین حالت ممکن به او منتقل کنید.

بهترین دوره‌های آنلاین طراحی گرافیک را رایگان دانلود کنید.

مخاطب را به چالش نکشید و او را به درستی هدایت کنید

یکی‌دیگر از اصولی که در طراحی بنر باید به آن دقت کنید این است که پیام شما به درستی مخاطب را به سمت هدفی که دارید هدایت کند. بنابراین برنماها برای به چالش کشیدن مخاطب مکان مناسبی نیستند! در طراحی بنر باید سعی کنید مخاطب را به پلتفرمی هدایت کنید که آنجا بتوانید بیشتر راجه به برندتان برای او توضیح دهید. به عنوان مثال در طراحی برنماهای اینترنتی، به جای اینکه کاربر را به صفحه اصلی سایت بفرستید و او را سردرگم کنید، مستقیما به صفحه‌ای هدایت کنید که راجع به ویژگی‌های محصولتان توضیح داده‌اید.

از طرح‌های گرافیکی و انیمیشنی استفاده کنید

یکی از راهکارهایی که کمک می‌کند تا طراحی بنر و انواع آن اثرگذاری بیشتری داشته باشد، استفاده از جلوه‌های بصری و طرح‌های گرافیکی جذاب است. ترکیب‌بندی، رنگ، نور و … همگی تاثیر ویژه‌ای بر روی جلب نظر مخاطب خواهند گذاشت. در انتها باز هم توصیه می‌کنیم که برای طراحی آن حتما از افراد متخصص استفاده کنید تا مطمئن باشید تبلیغات شما به درستی انجام گرفته و پیامتان به مخاطب منتقل می‌شود.

آنچه در مقاله انواع بنر موجود در بازار گفتیم

در این مطلب از وب سایت مجله برخط طراحی گرافیک طرح پیچ بیان کردیم، سعی کردیم شما را با بنر و انواع آن، اصول لازم برای طراحی برنماهای اینترنتی، انواع بنرهای چاپی و استاندرادهای لازم برای طراحی آن‌ها آشنا کنیم. این موضوع را به خاطر داشته باشید که بنرها می‌توانند ابزارهای مناسبی برای تبلیغات باشند به شرطی که بتوانیم از همه ظرفیت‌های آن در طراحی به نحو احسن استفاده کنید.

3.8/5 - (9 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام فاندر و مدیر سئو وب سایت طرح پیچ، امیدوارم بتونیم قدمی هرچند کوچک اول برای طراحان گرافیک ایران عزیز و دوم برای استفاده کنندگان از طرح‌های گرافیکی برداریم. هر گونه نظر یا موارد دیگه رو با گوش جان شنواییم!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *