با انواع بنر و نحوه طراحی آن (Types of banners and how to design them) آشنایی دارید؟ برای طراحی بنرهای مختلف باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به نتایج حرفهای دست پیدا کنید. هنر دیزاین انواع بنر، به یادگیری و ارتقای مهارت نیاز دارد. یک گرافیست حرفهای باید بداند که طراحی بنر باید به گونهای باشد که مخاطب را به خود جذب کند.
به عنوان مثال این برنما از چه نوعی است؟ قرار است در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر شود و یا یک بنر برای تبلیغات کلیکی در سایتهای مختلف است؟ با ما در وب سایت طرح پیچ همراه باشید.
انواع بنر کدام است؟ چند نوع بنر داریم؟ بنرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی محیطیاند که اگر به درستی اجرا شوند، میتوانند کارکرد مناسبی برای کسب و کار شما داشته باشند. در مقاله بنر چیست به درستی در رابطه با بنر و این که چه کارکرد دارد اطلاعاتی را بیان کردیم. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بنر و انواع آن اطلاعاتی را بیان کنیم. بنرها را میتوان بر اساس موارد مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال یک شیوه رایج دسته بندی کردن بنرها را میتوان دسته بندی کردن بر اساس تعداد محل مورد استفاده است. بنر خارجی و بنر داخلی. در این مقاله از وب سایت طرح پیچ به صورت دقیق شما را با انواع شیوههای بنر و انواع بنر به خوبی آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.
معرفی انواع بنر
همان طور که گفته شد، دسته بندیهای مختلفی برای بنر وجود دارد که از جمله این دسته بندیها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
معرفی انواع بنر بر اساس نوع چاپ
یکی از شیوههای رایج و متداول دسته بندی کردن انواع بنر دسته بندی کردن بر اساس جنس بنر است. جنسهای بنر در حالت کلی به موارد زیر خلاصه میشوند.
بنرهای پی وی سی یا اتیلن بنرهای معمولی پلاستیکی، بنرهای وینیل، بنرهای مش، بنرهای فابریک، بنرهای کاغذ.
معرفی انوع بنر بر اساس ساختار بنر
بنرها از لحاظ ساختاری نیز به دسته بندیهای مختلفی تقسیم بندی میشوند که رایجترین این دسته بندیهای بنر را میتوان موارد زیر در نظر گرفت.
- بنرهای خیابانی
- بیلبورد
- استندهای خیابانی
- استندهای نمایشگاهی
- رول آپ ها
- پاپ آپ ها
- بنرهای نمایشگاهی
- بنرهای پرچمی
درج لوگو را فراموش نکنید
یکی از فاکتورهای ضروری که باید در هر برنامهای لحاظ شود، لوگوی سازمان و یا برند مورد نظر است؛ این کار آگاهی افرادی را که این را میبینند نسبت به برند و کسب و کار شما افزایش میدهد. بنابراین درج لوگوی انحصاری خودتان بر روی آن از ضرورتها است؛ چرا که اگر این برنما لوگوی شما را نداشته باشد نمیتواند در انتقال پیام تبلیغاتی شما به مخاطب موفق عمل کند.
حواستان به نرخ کلیک باشد
یکی از اصولی که در طراحی بنرهای تبلیغاتی و کلیکی باید به آن دقت کنید، استفاده از دکمههای درستی است که با یک کال تو اکشن بتوانند نرخ کلیک بالایی بگیرند. شما میتوانید از هر دکمهای با هر محتوا و طراحی در بنر خود استفاده کنید؛ اما تجربه شنان داده است که برخی از دکمهها در کنار یکسری از محتواها بهتر جواب میدهد و نرخ کلیک بیشتری دارد. به همین خاطر به شما توصیه میکنیم برای طراحی بنر اینترنتی خود حتما از افراد باسابقه در این زمینه کمک بگیرید.
برنماهای چاپی؛ ابزاری برای تبلیغات آفلاین
همانطور که ابتدای متن گفتیم، بنر و انواع آن به دو دسته کلی تقسیم میشود که یکیدیگر از انواع آن برنماهای چاپی برای انتشار در فضاهای آفلاین هستند. این بنرها هم ابزاری مناسب برای تبلیغات به شمار میروند؛ به این شرط که درست همانند برنماهای اینترنتی، در طراحی این نوع هم اصول و استانداردهای لازم رعایت شود. این بنرها در واقع چاپی گرافیکی هستند که با طراحی هوشمندانه سعی در انتقال یک پیام و یا مفهومی خاص به مخاطب دارند. از آنها میتوان در فضاهایی مانند نمایشگاهها و فضاهای باز برای مقاصد تبلیغاتی و تجاری استفاده کنیم.
این برنماها خود به دو دستهی بنرهای داخلی و خارجی تقسیمبندی میشوند. برای شناخت بیشتر بنر و انواع آن توجه داشته باشید که برنماهای تبلیغاتی که در سطح شهر مشاهده میکنید و بیلبوردها جزو بنرهای خارجی محسوب میشوند و انواع استندها، رول آپها و پاپ اپها نیز جزو دسته داخلی آنها به شمار میروند. این بنرها میتوانند در اشکال گوناگونی مانند دیواری، پرتابل و اسپیسی مورد استفاده قرار بگیرند.
انواع برنماهای چاپی از نظر جنس و ساختار
اگر بخواهیم این بنرهای چاپی را از نظر جنس آنها تقسیمبندی کنیم، با طبقهبندی گستردهتری مواجه میشویم که عبارتنداز:
- کاغذ
- مش
- وینیل
- برنماهای معمولی پلاستیکی
- پی وی سی
- فابریک
گذشته از جنس آنها، بنر و انواع آن میتواند از نظر ساختار نیز تقسیمبندی شود. آنها میتوانند به شکل یک پوستر ساده بر روی دیوار قرار بگیرند و یا همانند یک پرچم به دیوار متصل شوند. به طور کلی میتوان انواع آن را به صورت زیر بیان کرد:
- برنماهای پرچمی
- استندهای نمایشگاهی
- استندهای خیابانی
- بنرهای خیابانی
- و غیره
اصول دیزاین انواع بنر و نحوه طراحی آن
فرقی نمیکند قصد دارید کدام یک از انواع برنما را برای تبلیغات برند و خدمات خود انتخاب کنید؛ در حال کلی باید یک سری استانداردهای لازم را در طراحی داشته باشید تا طرح نهایی موفقیت آمیز باشد. رعیات این اصول کمک میکند تا خروجی کار شما را به هدفی که دارید نزدیکتر کند. بهتر است برای طراحی هرگونه بنری، ابتدا با چند تیم گرافیک مشورت کرده و بعد بهترین تیمی را انتخاب کنید که از بهروزترین ابزارها و نرمافزارهای موجود برای طراحی بهره میگیرند.
پیام باید کوتاه اما تاثیرگذار باشد
پیامی که میخواهید آن را توسط بنر و انواع آن به مخاطب منتقل کنید باید به اندزاه کافی کوتاه باشد؛ اما مراقب باشید این کوتاهی بیش از حد باعث نشود از اثرگذاری آن کم شود! به همین خاطر میتوان گفت علاوه بر سبک طراحی، پیام تبلیغاتی و محتوایی که انتخاب میکنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که اکثر این برنماها جایی نصب و منتشر میشوند که مخاطب فرصت کافی برای بررسی آنها را ندارد، باید پیام خود را به سریعترین حالت ممکن به او منتقل کنید.
بهترین دورههای آنلاین طراحی گرافیک را رایگان دانلود کنید.
مخاطب را به چالش نکشید و او را به درستی هدایت کنید
یکیدیگر از اصولی که در طراحی بنر باید به آن دقت کنید این است که پیام شما به درستی مخاطب را به سمت هدفی که دارید هدایت کند. بنابراین برنماها برای به چالش کشیدن مخاطب مکان مناسبی نیستند! در طراحی بنر باید سعی کنید مخاطب را به پلتفرمی هدایت کنید که آنجا بتوانید بیشتر راجه به برندتان برای او توضیح دهید. به عنوان مثال در طراحی برنماهای اینترنتی، به جای اینکه کاربر را به صفحه اصلی سایت بفرستید و او را سردرگم کنید، مستقیما به صفحهای هدایت کنید که راجع به ویژگیهای محصولتان توضیح دادهاید.
از طرحهای گرافیکی و انیمیشنی استفاده کنید
یکی از راهکارهایی که کمک میکند تا طراحی بنر و انواع آن اثرگذاری بیشتری داشته باشد، استفاده از جلوههای بصری و طرحهای گرافیکی جذاب است. ترکیببندی، رنگ، نور و … همگی تاثیر ویژهای بر روی جلب نظر مخاطب خواهند گذاشت. در انتها باز هم توصیه میکنیم که برای طراحی آن حتما از افراد متخصص استفاده کنید تا مطمئن باشید تبلیغات شما به درستی انجام گرفته و پیامتان به مخاطب منتقل میشود.
آنچه در مقاله انواع بنر موجود در بازار گفتیم
در این مطلب از وب سایت مجله برخط طراحی گرافیک طرح پیچ بیان کردیم، سعی کردیم شما را با بنر و انواع آن، اصول لازم برای طراحی برنماهای اینترنتی، انواع بنرهای چاپی و استاندرادهای لازم برای طراحی آنها آشنا کنیم. این موضوع را به خاطر داشته باشید که بنرها میتوانند ابزارهای مناسبی برای تبلیغات باشند به شرطی که بتوانیم از همه ظرفیتهای آن در طراحی به نحو احسن استفاده کنید.
بنرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام وابسته به کاری که نیاز داریم، کاربرد خاصی دارند، آشنا شدن با انواع بنر به شما این کمک را خواهد کرد که بدون مشکل و بدون دردسر بتوانید از میان انبوه بنرها، بنر مورد نظر خود را پیدا کنید. در مقاله جنس بنر و همچنین قیمت طراحی بنر اطلاعات بیشتری در رابطه با بنرها برایتان فراهم کردهایم. با مجله آنلاین طراحی گرافیک طرح پیچ همراه باشید.