لوگوی تصویری یکی از انواع طراحی لوگو است که در آن طراح لوگو با استفاده از خلاقیت و تصویر سعی میکند لوگوی مورد نظر را با استفاده از تصاویر و شکلهای مختلف طراحی کند او این مهارت یا با شرکت در دوره طراحی لوگو یا به صورت خودآموز آموخته است. ایده طراحی لوگوهای تصویری زمانی شروع شد که لوگو تایپها دیگر کارکرد مناسبی نداشتند و استفاده از این نوع لوگوها باعث شده که جذابیت بصری لوگوها به میزان قابل توجهای افزایش پیدا کند. استفاده از لوگوهای تصویری در حال حاضر به دلیل سادگی در درک لوگو و همچنین رساندن پیام برند به صورت دقیق به کاربر باعث شده است که به عنوان یکی از رایجترین شیوههای طراحی لوگو شناخته شود. ما نیز در این مقاله از مجله خبری گرافیک طرح پیچ در مورد لوگوی تصویری نکاتی را ذکر میکنیم.
چرا به لوگو اختصاصی نیاز داریم؟ با استفاده از لوگو تصویری میتوان خدمات و محصولات مختلفی که یک شرکت یا سازمان ارائه میدهد را به شکل تصویر یا آیکون به نمایش گذاشت. لوگو تصویری باید با برند شما، داستان پشت برند یا خدماتی برند در ارتباط باشد. در هنگام طراحی لوگو تصویری، از تفاوت لوگو و پیکتوگرام غافل نشوید.
نکاتی که هنگام طراحی لوگو تصویری باید در نظر داشت
یکی از مهمترین ترفندهای خاص طراحی لوگو که هنگام طراحی لوگو تصویری باید لحاظ نمود سادگی تصویر است و باید به وضوح شرکت، نام برند یا محصولات قابل تشخیص باشند. شاید بخواهید با دیدن تصاویر بیشتر در این حوزه یا فایل لایه باز لوگو بخواهید مفهوم آن را بهتر درک کنید، با رفتن به صفحه مربوطه در وبسایت طرح پیچ میتوانید از این ایدههای موفق نکته برداری کنید یا آنها را تغییر برای خود تغییر دهید.
چرا ترجیح مشتریان استفاده از لوگو تصویری است؟
به این دلیل که مشتریان با دیدن این نوع از لوگو سریعا به مفهوم آن پی میبرند، همچنین شناخت مدل کسبوکار از روی آن راحت است. شناساندن سریع برند شما به مخاطب یکی از موضوعاتی است که باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهید، به این دلیل که مردم نمیتوانند زمان خود را صرف چیزهای بیاهمیت کنند. به همین دلیل باید در زمانی کوتاه سریعا مفهوم شرکت شما در ذهن شخص مقابل جایگیری کند. از این رو لوگوی تصویری میتواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. همچنین در وبسایت طرح پیچ میتوانید بسیاری از فایلهای لایه باز لوگو تصویری را به وضوح ببینید تا درک این موضوع برای شما راحتتر و ملموستر شود.
انواع لوگوی تصویری
به صورت کلی لوگوها به چند دستهبندی اصلی تقسیم میشوند، اما سردستههای اصلی این موضوعات میتوانند به موارد زیر ختم شوند که در ادامه برایتان میآوریم:
لوگو مبتنی بر تصاویر واقعی
لوگو سمبلیک
لوگو انتزاعی
لوگو مسکات
مزایا لوگوی تصویری چیه؟
لوگوهای تصویری همان طور که از اسمشان پیداست با استفاده از اشکال و تصاویر ساخته میشوند، به عنوان مثال اگر قرار است لوگوی یک مجموعه مواد غذایی به صورت تصویری طراحی و پیاده سازی شود، وجود المانها و تصاویری از غذا یا مواردی که باعث شود رنگ و بوی غذا به خوبی در لوگو دیده شود، از اولین مواردی است که باید در طراحی یک لوگوی تصویری به آن توجه داشت. برای آشنایی بیشتر با نمونه طراحی لوگو تصویری به وبسایت طرح پیچ مراجعه نمایید همچنین میتوانید برای مشاغل و کسبوکارهای مختلف، اشتراک طرح های لایه باز لوگو تهیه نمایید.
معایب لوگو تصویری
لوگوهای تصویری اگر به خوبی اجرا نشوند، میتواند مشکلات مختلفی را در خوانش و حتی اشتباه خوانی برای مجموعه به وجود آورند. به همین منظور پیشنهاد میشود که روند طراحی لوگو تصویری خود را حتما توسط مجموعههای متخصص و حرفهای مثل مجموعه طرح پیچ پیش ببرید و حتما از طراح گرافیک خود بخواهید که به درستی، مجموعه شما و کسب و کار شما را درک کند. برای مثال کارولین دیویدسون طراح لوگوی برند نایک با کار در آن مجموعه درک درستی از برند نایک و اهداف و حوزه کاری آن داشت.