لوگو نماد تصویری یک کسبوکار است و برای متمایز کردن شما از رقبایتان ضروری است. اگر لوگو طراحی مناسبی داشته باشد تاثیرات اولیه مثبتی بر ذهن مخاطب میگذارد. طراحی لوگو اختصاصی راهی برای نمایش نوع تصویری است که دوست دارید کسبوکارتان در ذهن مخاطب بر جای بگذارد.
حتی اگر بودجه محدودی دارید توصیه میشود بخشی را به طراحی لوگو سفارشی اختصاص دهید. برای هر کسبوکاری مهم است که هویت خود را به درستی بسازد و برای این کار نیاز به برآوردن نیازهای بازاریابی است؛ اگر دارای سازمان هستید و میخواهید هویت سازمانی خود را به درستی به مخاطبان بشناسانید، میتوانید از صفحه موکاپ هویت سازمانی به این هدف دسترسی داشته باشید. . یکی از این نیازها طراحی لوگو اختصاصی برای برند و سازمان شماست. برای طراحی لوگو اختصاصی آشنایی با ترفندهای خاص طراحی لوگو ضروری است. به همین منظور مجموعه طرح پیچ دورهای را تحت عنوان دوره طراحی لوگو برای علاقهمندان به طراحی لوگو تدارک دیده که میتوان با مشاهده آن لوگو اختصاصی خود را طراحی کرد. در این دوره نرم افزارهای طراحی لوگو به شما آموزش داده میشود.
دلایل سفارش طراحی لوگو اختصاصی
چرا باید طراحی لوگو اختصاصی سفارش دهیم؟ نکات تخصصی طراحی لوگو حرفهای و سفارشی چیست؟ اگر میخواهید برند موفقی داشته باشید طراحی لوگوی اختصاصی بخش جداییناپذیر برای رسیدن به این موفقیت است. در ادامه این مقاله از مجله خبری طراحی گرافیک طرح پیچ دلایل اهمیت طراحی لوگو اختصاصی را به تفصیل شرح میدهیم. در مارکت پلیس طرح پیچ میتوانید به راحتی اقدام به دانلود فایل فتوشاپی لوگو کنید یا طرح خود را به فروش برسانید. برای دانلود فایلهای لایه باز کافیست اشتراک طرح های لایه باز تهیه کنید تا بتوانید موکاپ لوگو یا دیگر موارد وبسایت ما را به وضوح ببینید.
1. تاثیر باورنکردنی لوگوی اختصاصی در برندینگ
وقتی برای برند خود یک نام انتخاب میکنید، به آن هویت میبخشید. این هویت به یک تصویر احتیاج دارد به همین دلیل طراحی لوگو اهمیت پیدا میکند. لوگو یا ایدئوگرام تجسم بصری یک سازمان است. شما نیاز دارید که توجه آنی بیننده را جلب کنید و برای این کار به یک لوگوی اختصاصی نیاز دارید؛ لوگویی که هم منحصربفرد و هم واضح باشد و ارزشهای اصلی شرکت را به روشی جذاب با مخاطبان به اشتراک بگذارد. لوگوی شرکت فدکس را به خاطر بیاورید لیندون لیدر این لوگو را طوری طاحی کرده که در یک نگاه میتوان به هویت شرکت و هدف آن پی ببریم. با رعایت نکات تخصصی در طراحی لوگو حرفهای به این اهداف خواهید رسید.
2. لوگوی اختصاصی به کسبوکار شما ظاهری حرفهای میبخشد
داشتن ظاهر حرفهای ربطی به وسعت کسبوکار شما ندارد. حتی اگر کسبوکار کوچکی را اداره میکنید با داشتن یک لوگوی تصویری اختصاصی ظاهری حرفهای به آن میبخشید. با طراحی لوگوی اختصاصی و حرفهای حس اعتماد به مخاطب منتقل میشود. افراد ترجیح میدهند با کسبوکاری کار کنند که ظاهری حرفهای دارد و به کمک یک طراحی لوگوی اختصاصی که توسط طراح لوگوی حرفهای انجام شود این ظاهر حرفهای حفظ میشود.
3. لوگوی اختصاصی باعث تمایز شما از رقبایتان میشود
اگر میخواهید در دنیای تجاری امروز از رقبایتان عقب نمانید وقت آن رسیده که لوگویی با طراحی اختصاصی برای کسبوکار خود سفارش دهید. بسیاری از رقبای شما از لوگوهای از پیش آماده استفاده میکنند و این فرصت خوبی است که با طراحی لوگوی سفارشی از آنها پیشی بگیرید. برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز تنها داشتن خدمات و محصولات خوب شرط نیست بلکه باید از استراتژیهای بازاریابی قوی نیز استفاده کنید. طراحی لوگو اختصاصی یکی از استراتژیهای بازاریابی قدرتمند به حساب میآید. طراح لوگو باید بداند که تفاوت لوگو و پیکتوگرام چیست سپس اقدام به طراحی لوگو کند.
4. طراحی لوگو اختصاصی منجر به تبلیغات موثر میشود
طراحی لوگوی اختصاصی شما باید به صورت آنلاین در هر بستر آنلاینی که فعالیت میکنید به نمایش گذاشته شود و بر روی اقلام تبلیغاتی شما مثل سربرگ نیز چاپ شود. انواع شیوههای طراحی لوگو اختصاصی باید به طریقی باشد که هنگام چاپ روی کارت ویزیت و سایر اقلام تبلیغاتی مشکلی در رنگ، اندازه و شکل آن ایجاد شود. با رعایت این استانداردهای طراحی لوگو اختصاصی نقش پررنگی در تبلیغ کسبوکار شما یفا خواهد کرد.
5. انتقال پیام با لوگوی اختصاصی ممکن میشود
همه کسب و کارها به طراحی لوگو نیاز دارند؟اگر قصد دارید پیام و عقیده خود را به مخاطبان خود انتقال دهید طراحی لوگو تایپ اختصاصی و سفارشی چاره آن است! بسیاری از افراد از تا
ثیری که لوگو بر ذهن مخاطبان میگذارد آگاه نیستند با طراحی لوگو اختصاصی و حرفهای پیام مورد نظر شما به مخاطبان منتقل شده و بر انتخاب آنها هنگام خرید تاثیر قابلتوجهی میگذارد.
6. لوگوی اختصاصی منجر به تقویت وفاداری مشتری میشود
مشتریان همیشه ثبات را دوست دارند چه ثبات در کیفیت محصولات و خدمات و چه ثبات در طراحی لوگو. مثلا لوگو نایک را در نظر بگیرید؛ هر بار که مشتریان به فروشگاه لوازم ورزشی میروند با دیدن این لوگو از کیفیت آن محصول اطمینان پیدا میکنند. حالا فرض کنید که این کمپانی هر چند وقت یکبار به طور کل لوگوی خود را عوض کند چه اتفاقی میافتد؟ برای مشتری عادت دوباره به آن لوگو سخت میشود. بنابریان طراحی لوگو اختصاصی و حفظ آن باعث میشود مشتری به آن لوگو و در نهایت برند و خدمات آن اعتماد کند و وفادار بماند.
آیا طراحی لوگو میتواند به تنهایی بار موفقیت را در حوزههای دیجیتال و دنیای واقعی به دوش بکشد؟
آیا طراحی لوگو میتواند به تنهایی بار موفقیت را در حوزههای دیجیتال و دنیای واقعی به دوش بکشد؟ برای پاسخ به این سوال باید جوانب مختلفی سنجیده شود، به عنوان مثال در دنیای واقعی بله میتواند در موفقیت شما تاثیر مستقیم بسیار زیادی بگذارد. اما در دنیای دیجیتال خیر. به این دلیل که تمام تبلیغات موجود در دنیای دیجیتال تقریبا ساکن و یکسان است، شما میتوانید با دادن مقداری تحرک به لوگو خود از این ویژگی متمایز در راستای موفقیت خود استفاده کنید. تنها چاره کار هم داشتن لوگو موشن است. اگر به دنبال ایدههای موفقی در این حوزه هستید، پیشنهاد میکنیم از طرحهای ما در این راستا دیدن کنید.