اهمیت فونت در طراحی بنر

وقتی صحبت از طراحی انواع بنر و نحوه طراحی آن می شود، نمی‌توان از اهمیت فونت در طراحی بنر غافل شد. فونت‌ها نحوه نمایش پیام شما را مشخص می‌کنند و به آن‌ها هویت می‌دهند. هویت و پیامی که قصد انتقال آن به بیننده را دارید. به عنوان مثال، اگر قصد طراحی وب سایت برای فروش اتومبیل را دارید، باید از فونتی استفاده کنید که تمیز و واضح باشد و کار را برای افراد علاقه‌مند به خرید اتومبیل آسان کند.

اما قبل از انتخاب فونت مناسب برای بنر، باید بدانید که بنر چیست و چه کاربردی دارد؟ می‌توان از بنر برای تبلیغ افتتاحیه‌های بزرگ، فروش یا رویدادهای ویژه کسب ‌و کار استفاده کرد. اگر تصمیم دارید برای کسب و کار خود بنر سفارشی تهیه کنید، عوامل مختلفی در ایجاد بنر نقش دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فونت بنر است. فونتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر زیادی بر نحوه درک افراد و مخاطبین هدف از کسب‌وکار شما داشته باشد.

اگر می‌خواهید از طریق بنر پیام مشخصی را به بیننده منتقل کنید محتوای بنر تبلیغاتی شما باید از خوانایی کافی برخوردار باشد و برای رسیدن به این خوانایی باید از فونت مناسب با سایز مناسب استفاده کنید. گاهی طراح بنر به صورت سفارشی فونت مخصوص به بنر شما را طراحی می‌کند که در قیمت طراحی بنر تاثیر مستقیم دارد.

فاکتورهای بسیاری در انتخاب فونت برای بنر دخیل هستند که در این مقاله از مجله آنلاین گرافیک طرح پیچ قصد داریم به طور کامل تمامی این فاکتورها را بررسی کنیم.

5 نکته انتخاب بهترین فونت برای طراحی بنر

اگر در طراحی بنر تبلیغاتی از فونت مناسب استفاده کنیم، تبلیغات و پیام موردنظر ما راحت‌تر به مخاطب منتقل می‌شود. صدها هزار فونت مختلف وجود دارد که هر کدام هویت و هدف خاص خود را دارند. انتخاب مناسب‌ترین فونت برای بنر با انتخاب فونت مناسب برای کارت عروسی یا مجله خبری بسیار متفاوت است. این موارد، نکات ریزی هستند که در هر دوره طراحی بنری به شما گفته نمی‌شود. اما در کلاس‌های طراحی گرافیک وبسایت طرح پیچ با جزئیات در مورد آن حرف زده‌ایم.

طراحان گرافیک متخصص وبسایت طرح پیچ توصیه ها و نکات زیر را گردآوری کرده‌اند تا به شما کمک کنند بهترین فونت را برای بنر خود انتخاب کنید.

  1. ترجیح می‌دهید مخاطبانتان هنگام خواندن متن روی بنر شما چه احساسی داشته باشند

اگر می‌خواهید از طریق بنر پیشنهاد ویژه‌ای را به مخاطبان خود معرفی کنید از رنگ‌ها و فونت‌های شاد و هیجان‌انگیز استفاده کنید تا فضای زنده‌ای خلق کنید و کاربران را تشویق کنید که بیشتر روی بنر و برند شما تمرکز کنند. طراحان طرح پیچ در فایل گرافیکی psd بنر از فونت‌های خلاقانه و جذاب زیادی استفاده کرده‌اند که برای هر سلیقه‌ای موجود است.

2. از فونت‌های شکسته که خوانایی کمی دارند استفاده نکنید

استفاده از چنین فونتی به مخاطبان این حس را منتقل می‌کند که یک طراحی آماتور این بنر را طراحی کرده و کارفرما ارزش زیادی برای مخاطب خود در نظر نگرفته است. ذکر این مورد در قرارداد طراحی بنر الزامی است.

3. از فونت‌های متعدد استفاده نکنید

زمانی که بنر طراحی می‌کنید نیازی نیست از تمامی فونت‌های موجود در کامپیوتر خود استفاده کنید! این کار بینندگان شما را گیج می‌کند و تشخیص فونتی که استفاده می‌کنید برای آن‌ها دشوار می‌شود. سعی کنید افراط نکنید.

4. دو یا سه تا از زیباترین فونت‌ها را با هم ترکیب کنید

یکی از ایده‌های طراحی بنر این است که از ترکیب فونت‌های زیبا و موردپسند مخاطب به همراه رنگ‌های منحصر به فرد استفاده کنید. به کمک این کار طراحی بنر برجسته می‌شود و کنتراست ایجاد می‌شود که چشم مخاطب را درگیر و توجه او به بنر را جلب می‌کند.

5. زمانیکه فونتی را انتخاب کردید آن را تغییر ندهید

کاربران شما به فونتی که در طراحی بنر به کار می‌برید عادت می‌کنند. تغییر فونت  فقط باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود و تأثیر کلی پیام شما را کاهش می‌دهد یکی از اصول طراحی بنر برای مشاغل مختلف همین تثبیت فونت بنر است.

بهترین سایز فونت برای طراحی بنر چیست؟

برای درک بهتر این موضوع باید در نظر داشته باشید که اگر حرف 2.5 سانتی‌متر طول داشته باشد تا فاصله 3 متری هم می‌تواند توسط مخاطب خوانده شود. در ادامه ابعاد و تناسب برای شما آورده می‌شود:

اگر ارتفاع حرف 8 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 9 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 30 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 10 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 12 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 46 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 15 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 18 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 61 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 20 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 24 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 107 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 23 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 27 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 122 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 25 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 30 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 137 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 30 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 37 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 160 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 38 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 46 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 192 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 46 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 55 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 229 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 61 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 73 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 305 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 76 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 91 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 381 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 91 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 110 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 457 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 122 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 146 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 610 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

اگر ارتفاع حرف 152 سانتی‌متر باشد، بهترین فاصله برای دید آن 183 متر است و همچنین تا حداکثر فاصله 762 متری می‌تواند برای مخاطب قابل تشخیص و دیدن باشد.

در پایان هم از شما می‌خواهیم اگر می‌خواهید ایده‌های موفق در حوزه طرح لایه باز بنر را ببینید تا موضوع برای شما کاملا ملموس باشد، پیشنهاد می‌کنیم از صفحه مربوطه دیدن کنید.

بهترین فونت‌های فارسی برای طراحی بنر کدام است؟

دانلود فونت مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی

رایج ترین فونت های انگلیسی طراحی بنر

Rate this post

Table of Contents

تبدیل فایل psd به png
تبدیل فایل psd به png
فوریه 29, 2024

فایل psd قابل تغییر به فایل دیگری مثل png هم هست یعنی شما با استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *