اهمیت داشتن ایده طراحی بنر چیست؟ در دنیای امروز تمرکز و توجه بر روی یک موضوع واحد امری دشوار شده و اکثر افراد به راحتی حواسشان از موضوعات پرت میشود. بنابراین بیش از هر زمان دیگری از تبلیغات انتظار میرود در جلب توجه مخاطب موثر باشند. تبلیغکنندگان در جلب نظر مخاطبان با مشکل مواجه هستند. بنابراین، چگونه میتوان توجه مخاطبان به بنرهای تبلیغاتی را جلب کرد؟ اگر از ایدههای خلاقانه و یکتا در طراحی بنر استفاده کنیم، بدون شک توجه مخاطب را برمیانگیزیم و برای مدتی طولانی در ذهن او ماندگار میشویم. اگر ایده طراحی بنر تبلیغاتی خاص باشد پیام برند بهتر به مخاطب منتقل میشود. در این مقاله از وبسایت طرح پیچ، ما برخی از کارآمدترین و جذابترین ایدههای طراحی بنر تبلیغاتی را گردآوری کردهایم که میتوانید با هوشمندی آنها را اجرا کنید و از رقبای خود متمایز شوید. همچنین در کنار مطالعه این مقاله میتوانید در دوره طراحی بنر شرکت کرده و مهارتهای طراحی خود را تقویت کنید. دوره طراحی بنر از دوره های گرافیکی پرطرفدار در مجموعه طرح پیچ است که زیر نظر اساتید مجرب برگزار میشود.
چرا ایده طراحی بنر تبلیغاتی مهم است؟
تبلیغات بنری شکل محبوبی از تبلیغات هستند که با هدف ارتقای یک نام تجاری و جذب مخاطب طراحی میشوند. اصول طراحی بنر برای مشاغل متفاوت است. چنین تبلیغاتی معمولاً حاوی یک تصویر و متن هستند و میتوانند ثابت یا متحرک باشند (مثلاً تصاویر گیف) به کمک اصول طراحی بنر در فتوشاپ میتوانید انواع بنر ثابت و متحرک را طراحی کنید. اگر میخواهید از بنرهای تبلیغاتی استفاده بهینه کنید و در جذب مخاطب موفق عمل کنید باید از خلاقانهترین ایدههای طراحی بنر استفاده کنید.
با ایده های جذاب طراحی بنر تبلیغات خود را متمایز کنید
ایدههای زیادی برای طراحی بنر تبلیغاتی وجود دارد. برترین طراحان گرافیک بنر، با رنگها، فونتها و فیلترهای مختلف بازی میکنند یا از یک پس زمینه ساده برای برجسته کردن محتوای متن استفاده میکنند. هر ایده طراحی بنری که به کار می برید، باید با برند شما همسو باشد و پیام برند شما را به خوبی نشان دهد. در ادامه ایدههایی را در مورد نحوه طراحی بنرهای تبلیغاتی به کمک نرم افزارهای طراحی گرافیکی، گردآوری کردهایم.
اندازه بنر
یکی از ایدههایی که زمان طراحی بنر باید به آن توجه کنید اندازه بنر است. اگر بنر اندازه مناسبی داشته باشد، موفقیت بیشتری برای دیده شدن دارد. اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده اید و هنوز نمیدانید بنر چیست، مقاله پیوست شده را از مجله طراحی آنلاین گرافیک طرح پیچ مطالعه بفرمایید.
تنها یک محصول را در بنر نمایش دهید
ایده تبلیغات همزمان چند محصول و صرفهجویی در بودجه ممکن است معقول و بهصرفه باشد اما اگر عناصر مختلف زیادی در بنر وجود داشته باشد، درک تبلیغات بنری شما دشوار خواهد بود و پیام به درستی منتقل نمیشود. تبلیغاتی موفق میشوند که تنها یک محصول را به نمایش بگذارند و از همه ابزارها و امکانات برای جلب توجه مخاطب به آن محصول استفاده کنند. باید این نکات در قرارداد طراحی بنر به وضوح ذکر شود.
قانون 80/20 را رعایت کنید
از استعارهها استفاده کنید
هنگامی که به ایده طراحی بنر فکر میکنید این نکته را در نظر داشته باشد که بنرهای تبلیغاتی هنر بصری گرافیک را به تصویر میکشند و هدف اصلی آنها جذب حس بینایی و احساسات مخاطب است. بنر شما باید 20 درصد متن و 80 درصد تصویر باشد. طراح بنر به کمک مهارتهایش باید حتما این قانون را رعایت نماید. با خرید اشتراک ماهیانه دانلود طرح لایه باز از طرح پیچ خیالتان از رعایت این قانون جمع باشد.
از استعاره استفاده کنید
برای اینکه در بازی تبلیغاتی برنده شوید، باید ایدههای تازهای برای طراحی بنر داشته باشید. گاهی اوقات استفاده از استعارههای روزمره و حتی بیربط باعث میشود پیام برند بهتر به مخاطب منتقل شود و در ذهن او ماندگار شود. با استفاده از نرم افزار طراحی بنر دست شما در استفاده از این ایدهها بازتر است.
از طرحهای سورئال استفاده کنید
یک ایده طراحی بنر جذاب استفاده از طرحهای سورئالیستی و غیرواقعی در طراحی است. از این طریق نظر مخاطب به بنر تبلیغاتی بیشتر جلب میشود و دوست دارد در مورد کسبوکار شما بیشتر اطلاعات کسب کند. میتوانید در طرح قابل ویراش بنر این طرحهای سورئال را مشاهده کنید.
فیلتر کردن عکسها
با استفاده از ابزارهای پیچیده امروزی، میتوانید ایدههای خیالانگیزی برای طراحی بنر خلق کنید. میتوانید عکس را فیلتر کنید، تعادل رنگ آن را تغییر دهید، برای جلب توجه و انتقال پیام خود کنتراست عکس را تغییر دهید یا عناصر طراحی گرافیکی مثل فونت بنر به آن اضافه کنید. به عنوان مثال، امارات مناطق دیدنی جهان را به بنر خود اضافه کرده است تا جلوهای از یک سفر جادویی ایجاد کند. استفاده از این جلوههای بصری ویژه به قیمت طراحی بنر اضافه میکند.