کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال (digital catalog) ابزار نوین و آنلاین تبلیغات است که به کسب و کار امکان طراحی، تولید و انتشار کامپوتری تبلیغات را می‌دهد. تمام مراحل از دیزاین تا انتشار کاتالوگ دیجیتال دارای اصولی است که باید رعایت شوند تا تمام مزیت های این نوع کاتالوگ برای بیزینس مفید واقع شوند.

به لطف کاتالوگ دیجیتال، مشتریان می‌توانند به راحتی داده‌های محصول مانند توضیحات، قیمت و عکس محصولات را تنها در چند ثانیه پیدا کنند و تاثیر کاتالوگ در بازاریابی پررنگ‌تر می‌شود. کاتالوگ‌های دیجیتال به مشتریان کمک می‌کند تا تجربه‌ای جذاب‌تر داشته باشند و سفر خرید را تکمیل کنند. در این مقاله از مجله آنلاین طراحی گرافیک طرح پیچ در مورد کاتالوگ دیجیتال و مزایای آن صحبت میکنیم.

چرا استفاده از کاتالوگ‌ دیجیتال در تجارت الکترونیک مفید است؟

فروش تجارت الکترونیک تا ابتدای سال 2021 به 4.891 میلیارد دلار رسیده بود. کارشناسان تخمین می‌زنند که تا سال 2024، هر سال شاهد افزایش 6.388 میلیارد دلاری خواهیم بود. شرکت‌ها به تدریج فروشگاه‌های فیزیکی را کنار می‌گذارند و رو به فروشگاه‌های الکترونیکی و اینترنتی می‌آورند.

پیشبینی می‌شود تا سال 2040، تجارت الکترونیک 95 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد. همه چیز دارد دیجیتالی می‌شود، کاتالوگ محصولات نیز دیجیتال می‌شود. فروشندگان باید برای محصولات خود کاتالوگ‌ دیجیتال تهیه کنند تا تجربیات خرید جذابی را به مشتریان بالقوه ارائه دهند، زیرا مردم بیشتر به صورت دیجیتالی خرید می‌کنند. کاتالوگ‌های چاپی همیشه یک ابزار بازاریابی ضروری برای تجارت در حوزه‌های B2B یا B2C بوده‌اند. با این حال، تجارت الکترونیک جهانی در حال پیشرفت است و افراد بیشتری به خرید آنلاین می‌پردازند. صاحبان کسب‌وکار خود می‌توانند با شرکت در کلاس‌های طراحی گرافیک کاتالوگ، محصولات خود را به بهترین نحو پرزنت کنند.

اگر دوست دارید تفاوت کاتالوگ و بروشور را بدانید مقاله پیوست شده را مطالعه نمایید.

مزایای کاتالوگ دیجیتال چیست؟

با افزایش تجارت الکترونیک، کمتر از کاتالوگ‌های کاغذی استفاده می‌شود. در این مقاله مجله طرح پیچ مزایای کلیدی کاتالوگ‌های دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ‌های کاغذی آورده شده است.

دسترسی بیشتر کاتالوگ دیجیتال

خریداران عادت کرده‌اند مشخصات چیزی را که می‌خرند از قبل در اینترنت جستجو کنند. بنابراین باید همه محصولات به صورت آنلاین در دسترس خریداران باشند. از آنجایی که خریداران از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند، مهم است که دسترسی به کاتالوگ‌های دیجیتال را در تلفن هوشمند یا تبلت و همچنین در کامپیوتر فراهم باشد. این نوع سازگاری بین پلتفرمی کاتالوگ‌های دیجیتال را در بازار امروز متمایز و برجسته می‌کند.

 از هر مرورگر و دستگاهی می‌توان به کاتالوگ دیجیتال دسترسی داشت. علاوه بر این، می‌توانید کاتالو‌گ‌های دیجیتال را از طریق هر رسانه‌ای که می‌خواهید، از جمله وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ، تبلیغات و ایمیل خود و با استفاده از ایده طراحی کاتالوگ خلاقانه، تبلیغ کنید.

قابلیت ردیابی اثر

کسب و کار ها از کاتالوگ دیجیتال برای اهداف بازاریابی استفاده می‌کنند و برای بهبود عملکرد کمپین های مارکتینگ احتیاج است بتوان اثر این روش را اندازه گیری کرد. با ابزار های آنالیز ترافیک سایت مانند گوگل آنالیتیکس می‌توان میزان بازده کسب شده از انتشار کاتالوگ دیجیتال را تحلیل کرد.

نمایش بهتر داده‌های محصول با کاتالوگ دیجیتال

استفاده از کاتالوگ محصولات دیجیتال به برندها این امکان را می‌دهد که محصولات خود را به بصری‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن تبلیغ کنند. اگر کاتالوگ محصولات دیجیتال به خوبی سازماندهی‌شده باشد به شما کمک می‌کند تا در بازار از رقبایتان متمایز شوید. شما با شرکت در دوره طراحی کاتالوگ می‌توانید کاتالوگ ویژه محصولات خود را با سلیقه خود و به صورت شخصی‌سازی‌شده طراحی کنید.

خریداران اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت با یک کاتالوگ دیجیتالی تمیز و ساختار یافته پیدا می‌کنند. اگر کاتالوگ بزرگی با دسته‌ها و مقالات زیاد دارید، باید فهرستی از مطالب ایجاد کنید و اجازه جستجوی متن را بدهید تا مشتریان شما بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. با استفاده از کاتالوگ دیجیتال خریداران شناخت بهتری از محصولات شما خواهند داشت و به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند.

افزایش فروش با کاتالوگ دیجیتال

با کاتالوگ دیجیتال می‌توانید فرآیند خرید را راحت و آسان کنید. به عنوان مثال، اقلام موجود در کاتالوگ خود را به محصولات نمایش داده شده در سایت خود لینک دهید. به این ترتیب، خریداران فقط روی کالای مورد علاقه خود کلیک کرده و بلافاصله به سایت شما می‌روند تا آن را خریداری کنند. با ساده کردن فرآیند سفارش، بازدیدکنندگان را تشویق به خرید می‌کنید. می‌توانید در سایت طرح پیچ، اشتراک خرید طرح لایه باز کاتالوگ تهیه کنید و با دانلود طرح‌های کاتالوگ و ویرایش آن برای محصولات خود کاتالوگ دیجیتال داشته باشد.

افزایش جذابیت بصری محصولات با کاتالوگ دیجیتال

برندها با استفاده از کاتالوگ‌های دیجیتال می‌توانند محصولات خود را با رعایت اصول طراحی کاتالوگ، به خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن تبلیغ کنند. کاتالوگ‌های دیجیتال به شما امکان می‌دهند عکس‌ها، فیلم‌ها، گرافیک‌ها با کیفیت بالا را به محصول خود اضافه کنید. در نتیجه، مشتریان درک بهتری از محصول شما خواهند داشت و تمایل بیشتری به خرید دارند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه با کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ‌های کاغذی بسیار گران هستند. سازماندهی فرآیندهای چاپ و حمل و نقل کاتالوگ کاغذی زمان‌بر و هزینه‌بر است. پیاده‌سازی کاتالوگ الکترونیکی می‌تواند به شما کمک کند تا زمان و پول خود را ذخیره کنید و قیمت طراحی کاتالوگ به‌صرفه‌تر است. می‌توانید کمپین‌های ایمیلی، تبلیغات و سایر کمپین‌های تبلیغاتی را ایجاد کنید و افراد را تشویق کنید از وبسایت شما دیدن کنند و کاتالوگ دیجیتال شما را ببینند.

بهبود تجربه کاربری با کاتالوگ دیجیتال

استفاده از کاتالوگ دیجیتال یک روش عالی برای جذب خریداران به محصولات و خدمات و تشویق آن‌ها به خرید است. برای رائه محصولات و خدمات با کاتالوگ دیجیتال فرمت‌های زیادی وجود دارد که بهترین آن‌ها flipbook است. این فرمت از محتوای چندرسانه‌ای تشکیل شده و مخاطب را سرگرم می‌کند برخلاف ebook که خسته‌کننده است. فلیپ بوک مثل نسخه چاپی به نظر می‌رسد و تجربه خواندن یک نسخه واقعی از کاتالوگ را برای مشتری رقم می‌زند.با استفاده از این فرمت، می‌توانید کاتالوگ‌های دیجیتال خود را با تصاویر پاپ آپ، ویدیوها و سایر محتوای تعاملی که به خریداران شما اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محصول می‌دهد، بهبود ببخشید و تجربه کاربری بهتری برای مشتری رقم بزنید.

به‌روزرسانی اطلاعات محصول در هر لحظه با کاتالوگ دیجیتال

اگر شرکت شما هنوز از کاتالوگ چاپی استفاده می‌کند، احتمالاً می‌دانید که تغییر آن چقدر گران و ناخوشایند است. مثلا ممکن است بخواهید قیمت یا موجودی کالا را تغییر دهید. در این صورت معمولاً باید از طریق تلفن یا ایمیل یا به صورت دستی تغییرات را به مصرف‌کنندگان خود اطلاع دهید. با استفاده از طرح قابل ویرایش کاتالوگ دیجیتال، طراح کاتالوگ می‌تواند توضیحات محصول، عکس‌ها، قیمت و هر چیزی که لازم دارید را تنها با چند کلیک به‌روز کند.

اصول طراحی کاتالوگ دیجیتال

برای داشتن کاتالوگ دیجیتال حرفه‌ای باید از چند اصل مهم در هنگام طراحی پیروی شود تا بازده خوبی نصیب شرکت انتشار دهنده شود و طرح کاتالوگ در بهترین کیفیت ایجاد شود.

شیوه دیزاین کاتالوگ دیجیتال

نحوه طراحی کاتالوگ دیجیتال مهم است و اگر بتواند برای تلفن همراه مفید باشد یک مورد از ویژگی های لازم را دارا خواهد بود. مورد قابل اشاره دیگر این است که کاتالوگ دیجیتال بتواند در سایز های مختلف اسکرین دیوایس های گوناگون درست به نظر برسد و تطابق از لحاظ سایز داشته باشد.

به کار گیری فرم های مناسب

ایجاد فرم در کاتالوگ های دیجیتال که بتواند برای مخاطب مفید باشد و تعامل مورد خواسته او را تسهیل کند، بازدهی کاتالوگ را افزایش خواهد داد.

تکنیک های افزایش تعامل

برای افزایش تعامل کاربر با کاتالوگ دیجیتال باید از محتوای تعاملی مانند ویدیو، محتوای پاپ آپ، ایجاد پیوند های SKU و سایر تکنیک های دیگر استفاده کرد تا رغبت و امکان تعامل بیشتر برای مخاطب ایجاد شود.

قابلیت جستجو در کاتالوگ دیجیتال

اجرای قابلیت سرچ کاتالوگ دیجیتال، محصول یا خدمت مورد نظر کاربر را در اختیار او قرار می‌دهد. بر این اساس داشتن آرشیو یا فهرستی از محصولات مفید است.

جمع بندی

در این مطلب با کاتالوگ دیجیتال آشنا شدید و دانستید استفاده از آن چه مزیت هایی دارد و برای چه کاربرد هایی استفاده می‌شود. همچنین اصولی که در صورت رعایت آن ها کیفیت کاتالوگ حاصل شده بیشینه خواهد شد را بیان کردیم.

4/5 - (4 امتیاز)
تیم پول تیکت چگونه از طرح‌های آماده استفاده می‌کند؟
تیم پول تیکت چگونه از طرح‌های آماده استفاده می‌کند؟
آوریل 30, 2024

در این مقاله از سایت طرح پیچ می‌خواهیم با هدف معرفی فعالیت های تبلیغاتی پول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *